Delhaize kondigt, naar aanleiding van het werkbezoek van Federaal Minister van Volksgezondheid Maggie De Block, haar inspanningen rond gezond, evenwichtig maar lekker eten extra aan te scherpen. De cijfers en statistieken tonen dat een groot deel van de bevolking niet gezond genoeg eet. Tegelijkertijd stellen we vast dat onze klanten steeds meer bewust worden van de voordelen van een evenwichtige levensstijl voor hun algemeen welzijn. De vraag naar gezondere producten en recepten neemt alsmaar toe. Delhaize neemt het engagement om evenwichtiger eten te promoten bij haar klanten. Dankzij de vele vragen via het platform meemetmijnleven.be kunnen klanten hun dagelijkse voedingsuitdagingen duidelijk maken. Als supermarkt met meer dan 5 miljoen klanten per week bekleedt Delhaize een unieke positie om hierin een betekenisvolle rol te spelen en haar klanten stap voor stap naar een evenwichtiger en gezonder voedingspatroon te begeleiden. Delhaize heeft ook de ambitie om haar klanten nog verder helpen met behulp van een betrouwbaar label dat in één oogopslag de nutritionele kwaliteit van het volledige product weergeeft. Als primeur kondigt Delhaize vandaag ook aan dat al haar jonge klanten gratis een appel ontvangen in alle Delhaizewinkels.

550 gram fruit en groenten per dag. Dat is de aanbevolen hoeveelheid*. Toch lukt dat maar 5% van onze bevolking. Kinderen en jongeren scoren daarbij het slechts: in de leeftijdscategorieën 6-17 jaar eet haast niemand dagelijks genoeg fruit en groenten. Een alarmerende situatie. En nog alarmerender is dat de Belgen net teveel producten eten die teveel zout, verzadigd vet en suiker bevatten. Zo consumeert de Belg tweemaal zoveel zout als aanbevolen (10 gr per dag ipv 5 gram aanbevolen. Ook de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) roept op om het gebruik van vrije suikers verder te beperken aangezien algemeen aangenomen wordt dat er hiervan een overconsumptie is. Bovenstaande vaststellingen kunnen we best omschrijven als een onevenwichtig voedingspatroon. En het is de uitdaging om dit beter in balans te brengen: meer fruit en groenten en minder zout, verzadigde vetten en suiker.

Delhaize trekt ook de digitale kaart om de klanten beter te begeleiden en te ondersteunen. Dankzij de data die beschikbaar zijn via de getrouwheidskaart is Delhaize in staat om nog beter in te spelen op de vragen en behoeftes van de klant. . Via de website www.meemetmijnleven,be vinden klanten nu al tips en informatie om evenwichtiger te eten. Verschillende nieuwe projecten hierrond staan in de steigers zoals het voorstellen van meer evenwichtige alternatieve producten en het formuleren van tips & tricks op basis van het aankoopgedrag.Dit project zal zich in de komende maanden verder concretiseren.

Foto: Delhaize