Carrefour gaat met Disney in zee voor een verzamelalbum en stickers die vanaf woensdag 24 april in alle winkels beschikbaar zijn.

Twee grote klassiekers, Het Jungleboek en De Leeuwenkoning, staan centraal in zowel het album als het nieuwe zomerseizoen van Disneyland® Paris, waar een heus Leeuwenkoning- en Junglefestival op het programma staat. Ook Star Wars en populaire sleutelpersonages uit de Disney-geschiedenis ontbreken niet: Mickey, Bambi, Dumbo, de Prinsessen, de Sneeuwkoningin, Ratatouille, Toy Story en de Marvelsuperhelden.

Carrefour-klanten kunnen 216 stickers verzamelen: van de meest klassieke tot de meest originele in reliëf, met fluobedrukking of geurinkt. Het album en de stickers zijn uitsluitend beschikbaar in Carrefour-winkels van 24 april tot 1 juli.

Het album en de kaarten, duurzaamheid troef

Carrefour engageert zich voor het milieu door minder verpakking te gebruiken, te streven naar 100 % recycleerbare verpakkingen en tegen 2025 eenmalige plastics voor Carrefour-producten te weren. Net daarom koos Carrefour bewust voor een niet-geplastificeerd album dat, net zoals de verzamelkaarten en -stickers, van FSC-gecertificeerd papier is gemaakt (papier met het label van de Forest Stewardship Council waarborgt dat de productie van hout of van een product op basis van hout volgens de procedures voor duurzaam bosbeheer gebeurt). Bovendien worden de kartonnen kaarten zonder overbodige verpakking verkocht. Ze zijn gewoon accordeongewijs over een scheurperforatie gevouwen.

Carrefour heeft een 2-in-1-oplossing voor de verzamelkaarten: aan de ene kant zit de sticker, aan de andere de speelkaart om Wie ben ik? of Memory mee te spelen of mee te kwartetten. Ze bieden dus talloze speelmogelijkheden en dragen bij tot de verkleining van de afvalberg.
Het album en het zakje zijn een Nederlands ontwerp. De productie van het album, meer bepaald het drukken en vouwen, gebeurde in België om het vervoer tot een minimum te beperken. De zakjes worden geproduceerd in Nederland. Dit helpt Carrefour bij het terugdringen van zijn koolstofvoetafdruk, die in de periode 2010-2018 al met 78 % verminderde.

Het hele productieproces van het album heeft zo geholpen om de ecologische voetafdruk sterk te beperken.

De verzamelkaarten en -stickers onder bepaalde voorwaarden aan de kassa geschonken

Klanten kunnen kaarten verzamelen op basis van hun aankopen in Carrefour-winkels, meer bepaald van producten van het Carrefour-huismerk, van Carrefour BIO en van nationale merken. Tijdens de distributieperiode van de stickers en kaarten (van 24 april tot 1 juli) zullen er meerdere speciale acties plaatsvinden om een gezond en evenwichtig consumptiepatroon te promoten. Carrefour BIO-producten maken voor het eerst deel uit van de producten waarmee kaarten worden verdiend.
Aan de kassa krijgt de klant een stickerzakje, ongeacht het bedrag van zijn aankoop. De actie is zo opgezet dat elke klant zijn album kan vervolledigen.

Voordelen en kortingen voor klanten met een vol album

Het eerste voordeel is de mogelijkheid om per gekocht toegangskaart voor Disneyland® Paris een gratis toegangskaart te krijgen. Dagkaarten voor het Disneyland®-park of het Walt Disney Studios®-park worden bij Carrefour tegen de promotieprijs van € 65 verkocht.
Als de klant langer naar Disneyland® Paris wil, krijgt hij 10 tot 35 % korting op de prijs van een kamer in een van de Disney-hotels, naargelang van de beschikbaarheid en de gereserveerde hotelkamer. Om van dit voordeel te genieten, moet hij reserveren op het speciale nummer 078 15 60 22.

Het derde voordeel: goedkopere bioscoopkaartjes. De klant kan tot 4 bioscoopkaartjes kopen tegen € 7/stuk, geldig in alle grote bioscopen van het land.

Een app voor nog meer spelplezier

Als onderdeel van de Carrefour-app biedt de aparte app augmented reality en toegang tot allerhande ludieke en amusante spelletjes. Bovendien biedt ze de mogelijkheid om bij te houden welke stickers nog ontbreken. Verzamelaars kunnen vanuit de app hun stickernummers op sociale media delen om hun album te vervolledigen.

Foto: Carrefour België