MediaMarkt Wilrijk pakt, samen met de vestiging in het Nederlandse Eindhoven, uit met een geheel vernieuwde pilotstore. Bezoekers zullen hier kunnen kennismaken met een combinatie van innovatie, beleving, dienstverlening, online en offline shoppen. Deze nieuwe manier van winkelen maakt van MediaMarkt dé uitgelezen plek om inspiratie op te doen en te ontspannen, dat terwijl je de nieuwste elektronische snufjes leert kennen en uitprobeert. Beleving 2.0 of hoe een bezoekje aan MediaMarkt een uitstap an sich wordt.
In de wereld waarin online shoppen hoogtij viert, wil MediaMarkt dat het meer dan ooit de moeite loont om je als klant naar de winkel te begeven. “MediaMarkt gelóóft in de combinatie van een fysieke winkel en online shoppen”, klinkt het bij Sven Degezelle, CEO MediaMarkt-Saturn

Media Markt Wilrijk

Belux. “De winkel in Wilrijk is het perfecte antwoord op de noden en behoeften van de hedendaagse klant. De verschillende kanalen versterken elkaar. Het is een en-en-verhaal.”
MediaMarkt gaat prat op beleving en daar gaan ze naar eigen zeggen ver in. “Wij willen onze klanten meer dan enkel een winkel aanbieden waar ze hun aankopen kunnen doen”, vervolgt Frederik De Vetter, winkelverantwoordelijke van Wilrijk. “Wie naar onze winkel komt, keert achteraf boordevol inspiratie en indrukken huiswaarts, dat garanderen we. Bezoekers worden geleid door verschillende paviljoenen. Zo kan je in de keukenafdeling een lekkere cappuccino degusteren gemaakt volgens de regels van de kunst door een

Media Markt Wilrijk

échte barista. Hetzelfde voor de beautycorner. Wie dringend op zoek is naar een nieuwe look, kan terecht bij een professionele haarstylist die klanten met plezier onder handen neemt. Voor de keukenprinsen en –prinsessen onder ons is er zelfs live show cooking.”
Binnen de verschillende paviljoenen krijgen jonge startups uit binnen- en buitenland de kans om hun laatste en nieuwste ideeën voor te stellen aan het grote publiek in het “innovatielab”. De Vetter: “Op die manier willen we jonge beloftevolle ondernemers ondersteunen en stimuleren. Ik denk hierbij aan de nieuwste innovaties rond bijvoorbeeld virtual reality. Hiervoor zal je in de gaming-afdeling moeten zijn.”
Van innovatie gesproken. Wie naar MediaMarkt in Wilrijk komt, zal ter plaatse kunnen kennismaken met een robot die zelfstandig bestellingen van in de desbetreffende afdeling naar de kassa transporteert.

Media Markt Wilrijk

Schrik dus niet indien u onderweg op een robot botst! Ook de bekende robot Pepper van het Oostendse Zora Bots zal er zijn opwachting maken en bezoekers op gepaste wijze verwelkomen.
Met het multichannel-verhaal in het achterhoofd wil MediaMarkt inzetten op offline, maar ook online. Zo kan de klant vanachter zijn computer virtueel door de winkel lopen en dat 24 uur op 24. De klant kan bovendien via zijn smartphone een bestelling doen en die binnen de 30 minuten komen afhalen.
Tot slot biedt MediaMarkt nog extra service aan huis. De Vetter: “Pas verhuisd en problemen met de Wifi-aansluiting? Wij zoeken het bij u thuis voor u uit. Ook voor onderhoud komen we éénmaal per jaar ter plaatse.”
Of deze pilotstore op korte termijn de nieuwe standaard zal worden? CEO Sven Degezelle: “Het is een testcase. Er zitten uiteraard een pak nieuwe elementen in en als we merken dat die aanslaan bij het publiek zullen die zeker en vast worden opgepikt in andere vestigingen.”
Op woensdag 26 april opent MediaMarkt voor het grote publiek. Voor de vroege vogels zijn er van 8 tot 10 uur speciale deals te rapen. Klanten die hun oog hebben laten vallen op een toestel dat niet voorradig is, kan trouwens ter plekke besteld worden en later worden afgehaald. Wie daar geen tijd voor heeft kan het thuis laten leveren.