Tijdens de Milan Fashion Week van 22 tot 25 februari 2019 geeft Flanders DC de kans aan zes merken om deel te nemen aan ‘The Belgian Focus’ op White Milan. De Belgische labels zullen een showroom ter beschikking krijgen om hun merk in de kijker te zetten tijdens dit belangrijke evenement.

White Milan ontvangt zowel Italiaanse als internationale buyers en pers. De tradeshow is een dynamische plek met meer dan 500 brands, verdeeld over verschillende locaties in Via Tortona. In Opificio, de gloednieuwe hub in Tortona 31, krijgen de zes Belgische merken onder de noemer ‘The Belgian Focus’ de kans om hun showroom op te zetten. Naast de focus op verkoop zal er ook veel aandacht zijn voor communicatie en pr. De labels ontvangen aangepaste communicatie- en pr-ondersteuning voor het inititatief, zowel online (dedicated newsletter, website en social media,…) als offline (magazine, pers en buyer brunch,…).

Voor deze editie van ‘The Belgian Focus’ selecteerde Flanders DC zes opkomende Belgische labels met een duidelijke identiteit. Annick VDW brengt de Zuid-Afrikaanse cultuur in de westerse kledingkast met haar Lesotho dekenjassen en geeft vintage juwelen een nieuw leven. Helder combineert een eigentijdse stijl met duurzaamheid door gebruik te maken van biologische stoffen. Morobé presenteert hun schoenencollectie als basis voor elke outfit en met oog voor design en vakmanschap. Toos Franken ontwerpt op een subtiele manier en legt de nadruk op details en kwalitatieve stoffen in combinatie met de perfecte snit. LN Knits houdt je warm met haar zachte baby-alpaca-breisels, handgemaakt door Peruaanse dames. Just in Case ontwerpt onmisbare, vrouwelijke en tijdloze stuks voor in je garderobe.

Foto: www.flandersdc.be