De Disney-verzamelalbums die sinds 24 april deel uitmaken van de spaaractie van Carrefour, zijn een groot succes. Er zijn al 121.000 exemplaren verkocht. Om aan de vraag van de klant te voldoen, plaatste Carrefour een nieuwe bestelling voor 50.000 exemplaren. Klanten hebben nog enkele weken de tijd om hun album compleet te maken met 216 stickers. De stickerzakjes worden tot 1 juli 2019 in Carrefour-winkels verdeeld.
Twee grote klassiekers, “Het Jungleboek” en “De Leeuwenkoning”, staan centraal tijdens het nieuwe zomerseizoen van Disneyland® Paris het “Leeuwenkoning- en Junglefestival”.
In vergelijking met gelijkaardige acties in voorgaande jaren, steeg het aantal verdeelde zakjes tot 12,3 miljoen.
Een combinatie van deelnemende producten en speciale acties draagt bij aan het succes van de distributie van de zakjes
In eerdere acties namen alleen nationale merkproducten deel aan de actie. Voor de Disney-albums omvat de actie ook verse producten en – voor de eerste keer – producten van het merk Carrefour en Carrefour BIO.  Zoals we aan het begin van de actie hebben gecommuniceerd, is het verkrijgen van de zakjes niet langer afhankelijk van het aankoopbedrag, maar van een combinatie van de deelnemende producten en aanvullende acties. Er zijn inderdaad verschillende speciale acties gepland gedurende de distributieperiode van de stickers en kaartjes om een gezonde en evenwichtige consumptie te bevorderen. Carrefour nodigt de klant uit om de deelnemende producten goed te bekijken, zodat hij een maximum aan zakjes kan verzamelen.
De operatie is gebaseerd op producten in alle productgamma’s, zodat elke klant zijn album eenvoudig kan voltooien. Zoals vermeld in het persbericht voor de aankondiging van de lancering van het album, zijn de albums en kaartjes duurzaam, de voordelen en kortingen zijn cumulatief met een volledig album en er werd een applicatie gecreëerd om spelenderwijs nog meer mogelijkheden te bieden.

Het album en de kaarten, duurzaamheid troef
Carrefour engageert zich voor het milieu door minder verpakking te gebruiken, te streven naar 100 % recycleerbare verpakkingen en tegen 2025 eenmalige plastics voor Carrefour-producten te weren. Net daarom koos Carrefour bewust voor een niet-geplastificeerd album dat, net zoals de verzamelkaarten en -stickers, van FSC-gecertificeerd papier is gemaakt (papier met het label van de Forest Stewardship Council waarborgt dat de productie van hout of van een product op basis van hout volgens de procedures voor duurzaam bosbeheer gebeurt). Bovendien worden de kartonnen kaarten zonder overbodige verpakking verkocht. Ze zijn gewoon accordeongewijs over een scheurperforatie gevouwen.
Carrefour heeft een 2-in-1-oplossing voor de verzamelkaarten: aan de ene kant zit de sticker, aan de andere de speelkaart om Wie ben ik? of Memory mee te spelen of mee te kwartetten. Ze bieden dus talloze speelmogelijkheden en dragen bij tot de verkleining van de afvalberg. Het album en het zakje zijn een Nederlands ontwerp. De productie van het album, meer bepaald het drukken en vouwen, gebeurde in België om het vervoer tot een minimum te beperken. De zakjes worden geproduceerd in Nederland. Dit helpt Carrefour bij het terugdringen van zijn koolstofvoetafdruk, die in de periode 2010-2018 al met 78 % verminderde.
Het hele productieproces van het album heeft zo geholpen omde ecologische voetafdruk sterk te beperken.

Voordelen en kortingen voor klanten met een vol album
Het eerste voordeel is de mogelijkheid om per gekocht toegangskaart voor Disneyland® Paris een gratis toegangskaart te krijgen. Dagkaarten voor het Disneyland®-park of het Walt Disney Studios®-park worden bij Carrefour tegen de promotieprijs van € 65 verkocht. Als de klant langer naar Disneyland® Paris wil, krijgt hij 10 tot 35 % korting op de prijs van een kamer in een van de Disney-hotels, naargelang van de beschikbaarheid en de gereserveerde hotelkamer. Om van dit voordeel te genieten, moet hij reserveren op het speciale nummer  078 15 60 26. Het derde voordeel: goedkopere bioscoopkaartjes. De klant kan tot 4 bioscoopkaartjes kopen tegen € 7/stuk, geldig in alle grote bioscopen van het land.
Een app voor nog meer spelplezier

Als onderdeel van de Carrefour-app biedt de aparte app augmented reality en toegang tot allerhande ludieke en amusante spelletjes. Bovendien biedt ze de mogelijkheid om bij te houden welke stickers nog ontbreken. Verzamelaars kunnen vanuit de app hun stickernummers op sociale media delen om hun album te vervolledigen.