Delhaize weet dat een groot deel van haar klanten koffie- en chocoladeliefhebbers zijn. Daarom communiceert het bedrijf over haar duurzame en exclusieve merken, namelijk Delicata, een premium chocolademerk, en Latitude 28, een uitmuntend koffiemerk. Zij hebben samengewerkt om ideale en heerlijke foodpairingcombinaties voor koffie en chocolade aan te bieden. In de toekomst zal Delhaize haar klanten inspireren met nieuwe combinaties en promoties voor beide merken.

Toen Delhaize Delicata en Latitude 28 in 2018 en 2019 invoerde, overtuigden de twee merken de klanten al meteen. De volumes voor het gamma “Original Happiness” van Delicata zijn in 2020 met 35% gestegen ten opzichte van 8% voor de categorie chocolade in het algemeen. Ook de verkoop voor Latitude 28 is tussen eind 2019 en eind 2020 verdrievoudigd.

Delicata, premium chocolademerk, heeft een UTZ- en RainForest Alliance-certificaat. Het merk nam ook de 5 principes van Tony ’s Chocolonely over: de bonen zijn traceerbaar, het merk werkt samen met democratisch georganiseerde coöperatieven, de boeren krijgen een fatsoenlijk inkomen en kunnen minstens 5 jaar samenwerken met het merk, dat de boeren tenslotte een premie aanbiedt zodat ze hun productiviteit kunnen verbeteren.
Latitude 28 biedt een CO2-neutrale en fairtraidekoffie van topkwaliteit aan dankzij de compensatie van de ecologische voetafdruk. Het merk werkt rechtstreeks samen met lokale en duurzame coöperatieven die de koffie met de hand plukken en die zich inzetten om de diversiteit van de koffie te behouden. Latitude 28 wil met haar merk niet alleen kwaliteitskoffie maar ook ervaringen aanbieden, waardoor de klant de verschillende smaken en de rijkdom van koffie kan ontdekken. De koffie wordt gemalen of in bonen verkocht, maar zal tegen het einde van het jaar ook verkrijgbaar zijn in recycleerbare capsules en pads om zoveel mogelijk aan te sluiten bij de koffiemachines van haar klanten.

Foodpairingcombinaties om de smaak te boosten
Delhaize zet regelmatig haar foodpairingcombinaties in de kijker via haar verschillende communicatiekanalen, bijvoorbeeld in de winkels, in haar magazine of op haar website. Deze keer bundelen Latitude 28 en Delicata hun krachten om samen met een koffiedeskundige hun klanten perfecte koffie- en chocoladecombinaties aan te bieden.

Latitude 28 Lungo met Delicata Dark Peru 64% chocolade
Wanneer je de zachte en romige nasmaak van deze koffie met deze zachte en fruitige chocolade mengt, krijg je een uitzonderlijk smakenpalet. Ideaal voor mensen die houden van zachte en lichte smaken.
Latitude 28 Indonesia met de Delicata Costa Rica 71% chocolade
Deze sterke en kruidige koffie, afkomstig van het vulkanische eiland Sumatra, heeft een aardse smaak met ondertonen van zwarte chocolade. Dit gaat perfect samen met de chocoladevariant Costa Rica 71%, die gekenmerkt wordt door een sterke cacaosmaak.
Latitude 28 Guatemala met de Delicata Extra Dark 85% chocolade
De chocolade Extra Dark, die sterk maar tegelijkertijd ook romig en zacht is, is heerlijk bij de koffievariant Guatemala, die met zijn complexe maar frisse smaak de verschillende smaken in de mond in evenwicht brengt.

Al deze producten zijn verkrijgbaar in de Delhaize-winkels of online op www.delhaize.be.

Foto’s: www.delhaize.be