In een veranderend winkellandschap van internetverkoop, baanwinkels, shoppingcentra en toenemende leegstand in de centra, wil de gemeente Puurs – samen met haar handelaars en UNIZO Puurs – steeds weer verrassend uit de hoek komen om het Puurse winkellandschap levendig en bruisend te houden. Zo wordt de detailhandel in Puurs de komende maanden uitgerust met heel wat instrumenten om klanten te belonen en extra aan te trekken en om handelaars te versterken in hun online toekomst. Met de lancering van onder andere de P-PAS, urban app en een nieuwe, overkoepelende website zet Puurs een grote stap voorwaarts. De gemeente Puurs en haar handelaars hebben met de invoering van dit digitaal platform bijkomende (digitale) mogelijkheden om communicatie- en marketingacties op maat van bewoners en bezoekers te voeren. Daarnaast verhoogt het nieuwe platform de koopattractie en -binding van de verschillende handelszaken en de gemeente Puurs als één geheel. De gemeente wil ook haar ondernemers sensibiliseren over de mogelijkheden die er zijn op het vlak van digitale innovatie. En tot slot wil ze zichzelf op de kaart zetten als smart city in het algemeen en als smart shopping city in het bijzonder.

Puurse Joyn-kaart
Via de Puurse Joyn-kaart, de P-PAS dus, en de apps kunnen klanten/inwoners en bezoekers in één transactie/scan bij de deelnemende handels- en horecazaken sparen en betalen:
winstkansen voor de thematische tombola’s waarbij je wekelijks 100 euro aan P-bonnen kan winnen
je spaart individuele klantenkaartpunten per handelaar in een volgende fase kan je Puurse punten inruilen voor gemeentevoordelen
Je kan in dezelfde transactie ook mobiel betalen. Payconiq is immers geïntegreerd in de Joyn-app.

De P-PAS valt in de week van 13 maart in zo’n 40.000 brievenbussen in Puurs en buurgemeenten. Tijdens de jaarlijkse lenteopendeurdagen van de Puurse handelaars zullen er op zaterdagnamiddag 11 maart hostessen van Joyn rondlopen in Puurs. Zij zullen de P-PAS uitdelen en je helpen bij de registratie van je P-PAS indien nodig. Je kan bij hen ook terecht met al je vragen rond de P-PAS.

Samenwerking Joyn
Joyn is vandaag het grootste Belgische loyalty- en marketingnetwerk dat in september werd gelanceerd na een fusie van de 3 marktleiders: Qustomer, Het Opzet en Citylife.
Het Joyn-platform is al actief in meer dan 20 steden en gemeenten. Het kent al 1,4 miljoen gebruikers en meer dan 5.000 handelszaken zijn op het ijzersterke netwerk aangesloten. In Puurs nemen er een 50-tal handelszaken deel.

Joyn biedt bovenop dit netwerk ook haar geïntegreerd en slim platform met aparte gebruikersomgevingen voor handelaars, bezoekers/consumenten en het gemeentebestuur aan. Hiermee wil ze deze onderling verbinden, versterken en versnellen met innovatieve en digitale tools. Puurs is één van de eerste gemeentes waar het platform in deze nieuwe configuratie uitgerold wordt. Joyn brengt handelszaken samen op een uniek communicatieplatform. De overkoepelende website www.beleefpuurs.be en sociale mediakanalen van “Beleef Puurs” worden op vrijdag 10 maart gelanceerd. Joyn komt bovendien met 2 smartphone apps:
De joyn app = universele klantenkaart
De urban app = stadsapp waarin Puurs een belevingsgebied is met info op maat over handelszaken, events, nieuws,…

Samengevat is Joyn de combinatie van een intelligent systeem om een smart (shopping) city te ondersteunen met instrumenten voor de handelaar om ‘te connecteren en meer omzet te genereren’ en instrumenten voor de gemeente om ‘meten is weten’ te maximaliseren enerzijds, en te communiceren met handelaars en bezoekers/consumenten anderzijds.