LiveReach Media, met Silicon Valley als thuisbasis en marktleider in het aanbieden van analysetools voor place-understanding en reclame, kondigde aan een meerderheidsbelang te hebben verworven in het Mechelse bedrijf New Fusion.
De twee bedrijven gaan samenwerken om een Europese markt te ontwikkelen voor het analytics- en reclameplatform van LiveReach Media voor de place-based en out-of-home toepassingen van bedrijven en organisaties. Dit platform van LiveReach Media biedt dankzij realtime analytics heel wat sterke inzichten aan aan klanten zoals luchthavens, bioscopen, handelaars, cafés & bars, restaurants en andere openbare plaatsen.
New Fusion is een toonaangevend digital marketing-bedrijf dat technologie en services van topkwaliteit aanbiedt aan heel wat grote Europese bedrijven. “We keken ernaar uit om onze technologie en oplossingen ook naar Europese klanten te brengen, en de samenwerking met New Fusion stelt ons in staat om uit te breiden naar Europa en andere internationale markten.”, zegt Steve Troyer, ceo en medeoprichter van LiveReach Media. “Toen we begonnen samenwerken met New Fusion wisten we meteen dat we het juiste team hadden gevonden om LiveReach Media Europe in het leven te roepen.”
Adi Jain, een ervaren reclametechnologie executive, én de huidige Vice President of Product van LiveReach Media, zal LiveReach Media Europe leiden als uitvoerend voorzitter. Vincent Nys, medeoprichter van New Fusion, wordt general manager van LiveReach Media Europe.
Eric Van Zele, voorzitter van New Fusion, zegt: “LiveReach Media biedt ons een unieke oplossing die geknipt is voor onze huidige klanten en voor de hele markt van out-of-home en retail place-based marketing. We zijn ervan overtuigd dat we samen LiveReach Media Europe op de kaart zullen zetten als een leider op het gebied van place-based en out-of-home analytics en reclame.”
New Fusion haalde vorige jaar de wereldpers na de ontwikkeling van toegangscontrole aan de hand van ‘biohacking’; Werknemers krijgen een elektronische chip ingeplant om zo het kantoor binnen en buiten te kunnen.
CEO Vincent Nys(foto) legde uit: “Digitalisering en vernieuwing zijn een must voor veel bedrijven in de sector, maar er zijn er maar weinigen die effectief het verschil durven maken. Bij New Fusion is dat anders. Door onze klanten zowel een volledige marketingstrategie aan te bieden als de technologische tools om die te ondersteunen, kunnen we hen een unieke onestopshop-service aanbieden. Dat geeft ons de drive om bij elk project verrassend uit de hoek te komen en iets te ontwikkelen dat mensen bijblijft.” De intrede van biohacking was een feit.
Foto: New Fusion