Jannine & Family is ontstaan uit een zoektocht naar gezonder eten. Het merk biedt lekkere, gezondere soepen, vinaigrettes en snacks die plantaardig, glutenvrij en vrij van additieven en bewaarmiddelen zijn. Dit jaar zet het merk een nieuwe stap in de richting van duurzaamheid met hun nieuwe innovatie; “Vegan Bottles”. Delhaize is erg trots hier deel van uit te maken.

Duurzaamheid zit in het DNA van Delhaize en de retailer doet er alles aan om de impact van haar acties op het milieu zo klein mogelijk te houden. ​ Maar Delhaize kan het niet alleen en vraagt daarom ook van haar partners en leveranciers dat ze de nodige inspanningen doen om zo duurzaam mogelijk te zijn.  Delhaize is er dus erg trots op te kunnen samenwerken met producenten die dezelfde waarden en normen delen, zoals Jannine & Family: een merk dat zich nu nog meer engageert voor duurzaamheid.

Wat zijn veganistische flessen?

Jannine & Family is zich zeer bewust van de impact van verpakkingen op ons milieu en lanceert ‘Vegan Bottles’ voor haar assortiment vinaigrettes, als onderdeel van haar zero-waste-strategie. De ‘Vegan Bottles’ zijn herbruikbaar, gemaakt van 100% plantaardig materiaal en bevatten geen druppel petroleum, geen enkele hormoonverstorende stof, GMO’s, ftalaten of bisfenol A, wat betekent dat ze biologisch afbreekbaar zijn en dat het product geen toxiciteit genereert voor de bodem volgens de norm NFU 44-051. Belangrijk om weten is dat de flesjes bij het bioafval horen, en dat ze dus ​ ​ niet in de natuur gegooid mogen worden en ook niet in de blauwe zak mogen belanden.

Deze innovatieve verpakking is een volgende belangrijke stap in de recyclageketen, omdat de fles vanzelf afbreekt. Het gebruik van deze flessen vermindert de CO2-uitstoot met minstens 50%. Het merk hecht ook veel belang aan energie-efficiëntie en probeert het energieverbruik bij het transport en de productie van haar producten tot een minimum te beperken.

Dankzij haar innovaties blijft Jannine & Family werken volgens de principes van de circulaire economie, “van aarde tot aarde”.

Een Clean Label gamma

Deze reeks producten waarvan de recepten ontwikkeld werden door oprichtster Anja Kuemmerlein samen met Lionel Iwazko, aankoper van de categorie hartige kruidenierswaren bij Delhaize, is een perfect voorbeeld van co-creatie. Het Jannine & Family-assortiment is geproduceerd in België. Alle producten zijn Clean Label, zo zijn de ​ additieven en de aroma’s vervangen door hoogwaardige ingrediënten die smaken.

Het assortiment bestaat uit :

  • 4 Dressings
    • Dressing bio sjalot
    • Dressing bio wilde knoflook
    • Dressing bio apple citroen
    • Dressing bio 8 kruiden
  • 4 soepen
    • Soep bio ui prei
    • Soep bio erwten selderij
    • Soep pompoen wortel rode peper
    • Soep bio artisjok witloof
  • 5 snacks
    • Cashews tamari bio
    • Amandelen tamari bio
    • Choc framboos bio
    • Choc Bessenmix bio
    • Choc ginger bio

The Lion’s Footprint: het duurzaamheidsprogramma van Delhaize 

De CO2-uitstoot verminderen, voedselverspilling tegengaan en het gebruik van plastic verminderen zijn de drie pijlers van het actieplan van Delhaize voor duurzame ontwikkeling, The Lion’s Footprint. Meer informatie vind je hier: The Lion’s footprint. ​

Foto: Delhaize