Wordt Company Radio hét antwoord op alle geannuleerde kerstfeesten of nieuwjaarsrecepties bij bedrijven? Het concept van allround storytelling agency MediaMixer – in samenwerking met engagement marketing agency BORiS Agency – kende alvast een veelbelovende start. Onder meer NN Insurance Belgium en Bacardi Europe proefden er al van. De radioshow voor en door medewerkers van het bedrijf zorgt er via livestreaming voor dat collega’s op een ontspannende manier weer even ‘connecteren’. Want dat sociaal contact lijken zij in tijden van lockdown enorm te missen.

Telewerken is waar mogelijk de norm geworden. Veel directies staan vandaag voor de enorme uitdaging om werknemers binnen het bedrijf gemotiveerd en betrokken te houden. “Company Radio is de ideale formule om daar iets aan te doen”, klinkt het bij Dirk Wouters van BORiS Agency en Bram Blondeel van MediaMixer. “Wij creëren een radioshow voor en door de medewerkers van het bedrijf, met verschillende formats en muziek naar keuze. De collega’s kiezen de platen. Zo staat iedereen in contact met elkaar, op de werkvloer én thuis. Het is de eigen bedrijfsradio ‘on air’ met professionele radiopresentatoren en oneindig veel mogelijkheden.” 

Company Radio vond de weg al naar tal van bedrijven. Zo loopt er voor spirit producent Bacardi Europe komende maanden nog elke vrijdagvoormiddag BAT RADIO. Bacardi-medewerkers van over de hele wereld volgen massaal de uitzendingen, die een bereik van liefst 85% halen.  De mobiele- of containerstudio wordt telkens in een corporate branding gestoken en de uitzendingen gebeuren live vanop kantoor. Dat maakt van Company Radio een sterk staaltje van employer branding met een juist evenwicht tussen entertainment en duidelijke corporate boodschappen. De grote doelstelling van Company Radio? Met de collega’s nog eens echt samen zijn: weliswaar vanop afstand, maar toch op dezelfde golflengte zelfs over alle landsgrenzen heen.

Foto: www.buzz-agency.be