De klantendienst van Carrefour antwoordt live dankzij de gloednieuwe chatfunctie op de site carrefour.eu.

Om haar klanten nog beter van dienst te zijn en hun vragen zo snel mogelijk te beantwoorden, heeft de klantendienst van Carrefour, naast telefoon, mail en social media, een chatfunctie ingevoerd. Klanten die een vraag hebben, kunnen op carrefour.eu de FAQ-rubriek met vaak gestelde vragen raadplegen of rechtstreeks met Carrefour via de chatfunctie communiceren.

Sinds de chatfunctie werd gelanceerd, heeft Carrefour het volgende vastgesteld:
–          30 % van de vragen wordt verstuurd via de chatfunctie.

–          30 % van de vragen wordt opgezocht in de FAQ-rubriek.

–          60 % van de klanten die de chatfunctie of FAQ-rubriek gebruiken is onmiddellijk geholpen.
–          98 % van de klanten toont zich tevreden over het antwoord.

Met deze nieuwe service benut Carrefour de moderne technologieën om haar relaties met klanten te optimaliseren.

De cijfers laten er geen twijfel over bestaan: klanten gebruiken alsmaar vaker digitale kanalen en Carrefour is voortaan in staat om ze via hun favoriete communicatiekanalen te helpen.