Eind 2017 kreeg Visit Lier bezoek van een ‘mystery visitor’. Het toerismekantoor in het stadhuis kreeg een totaalscore van ‘80% of meer’ op het bezoek. Zowel online, op papier, als in persoon, ontvangt de bezoeker duidelijke, correcte en meertalige info over de vele activiteiten die je in Lier kan beleven. Naast de globale positieve score, werd ook gekeken naar mogelijke verbetertips om het kantoor nóg beter te maken. Zo kan het online platform bij Visit Lier nog verder worden uitgebouwd. Online boeken kan tot ten laatste drie weken vooraf, maar online reserveren bij de partners is momenteel nog niet mogelijk. Verbeteringen en uitbreiding van het online platform zitten zeker in de pijplijn.
“Het onthaalcentrum is ondergebracht in een mooi historisch gebouw. Bovendien werd ik te woord gestaan door een uiterst vriendelijke onthaalmedewerker die duidelijk wist waar hij het over heeft. Ik ben buiten gestapt met een ‘WOW’-gevoel!”, aldus de ‘mystery visitor’. Een dikke pluim dus voor Visit Lier!
Mystery visit is een initiatief van Toerisme Vlaanderen dat tot doel heeft de kwaliteit van het toerismeonthaal in Vlaanderen te optimaliseren. Het bezoek geeft een objectief beeld van hoe een klant de service ervaart. Alle toerismekantoren worden op regelmatige basis doorgelicht en met elkaar vergeleken zodat de resultaten als soort benchmark kunnen functioneren. Door het vergelijkend onderzoek wordt duidelijk wie welke sterke punten heeft; op deze manier kan je van elkaar kan leren en je hiermee beter te positioneren in het toeristisch landschap.