De tendens: do-it-yourself
Ongeachte de ruimte waarover men beschikt, van balkon tot grote tuin, wilt iedereen vandaag van de zonnige dagen kunnen genieten. Daarbij stelt Carrefour vast dat de do-it-yourself de huidige trend is. Klanten zijn op zoek naar inspiratie, tips, degelijk gereedschap en kwalitatieve tuinmeubelen. Tuinen, terrassen, platte daken, koertjes en balkons worden ondertussen als nieuwe leefruimtes gezien en horen volgens de klant ook verfraaid en ingericht te worden.
Focus op authenticiteit
Steeds meer klanten willen ook hun eigen fruit en groenten verbouwen ongeacht de grootte van hun tuin of terras. Ook hier zijn ze op zoek naar originele, eenvoudige en handige oplossingen. Die focus op authenticiteit manifesteert zich verder in een duidelijke keuze voor milieuvriendelijke producten: meubelen van duurzaam hout (FSC/PEFC), ecologische meststoffen, …
Eenvoudig en aanpasbaar
Carrefour stelt vast dat men steeds vaker kiest voor stevig materiaal dat ook eenvoudig in onderhoud is, zoals gevlochten harsvezel of inox met gehard glas, dat het hele jaar rond buiten kan staan. Ook wilt de klant zijn ruimte in functie van zijn noden gemakkelijk kunnen veranderen. Daarom opteert hij steeds vaker voor aluminium, dat licht, stevig, warm- en roestbestendig en gemakkelijk te verplaatsen is.
7 pop-up stores om alles te proberen
Carrefour heeft dit jaar besloten om 7 ‘pop-up stores’ in 7 Hypermarkten Carrefour te openen: Brugge BPark, Kuringen, Oostakker, Schoten, Bomerée, Herstal en Mont-Saint-Jean. Daar kunnen de klanten professionele hulp en tips krijgen, het hele assortiment uitproberen en ook een exclusief gamma tuinmeubelen ontdekken dat alleen in de pop-up stores wordt voorgesteld. Ook online kan de klant op http://www.inspiratiebuitenleven.be/ kan de klant heel wat ideeën opdoen en interessante tips verkrijgen.