Pennenfabrikant Pilot schenkt 500 euro aan vzw Awel en Stichting Omgaan met Pesten. Het resultaat van een geslaagde Complimentendagactie. Pilot tourde namelijk met een complimentenbus door België en Nederland. Het doel: complimenten laten neerpennen op deze bus. Per geschreven boodschap ging er 10 cent naar de goede doelen. Ook online konden er gretig complimentjes worden gedeeld. Een actie die nu resulteert in een mooie cheque.

Volgeschreven bussen
Complimentendag (1 maart 2019) betekende ook het einde van de Vlaamse Week tegen Pesten. En kent voor vzw Awel en Stichting Omgaan met Pesten nu ook een mooi einde dankzij Pilots cheque van 500 euro. De pennenfabrikant tourde langs (hoge)scholen en pleinen in België en Nederland. Studenten, leerlingen en passanten werden er uitgenodigd om een compliment neer te pennen op de bus. Per complimentje schonk Pilot 10 cent aan vzw Awel voor Vlaanderen en Stichting Omgaan met Pesten voor Nederland. Beide organisaties zetten zich in voor het mentale welzijn van kinderen en jongeren. Ook BV’s Wout Verstappen en Elindo Avastia stapten mee op de bus en penden complimenten neer. Resultaat: twee volgeschreven bussen en heel wat blije gezichten. Wie er on tour niet bij kon zijn, kon online zijn complimentjes delen.

Happywriting als leuze
Als je weet dat Pilot staat voor #happywriting in een #happyworld, is de steun voor deze organisaties een logische stap.
“We vinden het belangrijk om als bedrijf ons steentje bij te dragen aan de maatschappij. Met acties als deze laten we graag zien hoe belangrijk het is om elkaar eens een complimentje te geven. Een positief woord kan wonderen doen”, aldus Jana Van Assche, Marcom manager van Pilot Pen BeNeLux.
“Awel gaat binnenkort weer op zoek naar kersverse beantwoorders. Mensen die zin hebben om een luisterend oor te zijn voor kinderen en jongeren, om hen geborgenheid te bieden. De basisopleiding van een beantwoorder kost zo’n 250 euro. Met de schenking van Pilot kan Awel voorzien in de basisopleiding van twee paar luisterende oren. Als je weet dat iedere beantwoorder gemiddeld zes uur per maand permanent is aan de lijn of achter het computerscherm, wordt zo’n schenking wel heel tastbaar: zes uur per maand extra tijd om te luisteren naar kinderen en jongeren. Bedankt, Pilot”, voegt Hanne Jacobs, stafmedewerker communicatie bij vzw Awel, nog toe. 
De actie was een vervolg op de succesvolle actie van vorig jaar waarbij Pilot zich vestigde in treinstations en zo duizenden reizigers bereikte. Door dit jaar ‘on tour’ te gaan en zich te focussen op scholen, verzamelde de pennenfabrikant nog meer complimenten.

Foto’s: Remy Communication