Sinds de lancering van de online ticketverkoop in 2002 is de Kinepolis-website, en sinds enkele jaren ook de mobiele Kinepolis-app dé manier om snel de actuele filmprogrammatie te consulteren en meteen een ticket te kopen. De vorige generatie van de app werd meer dan 1 miljoen keer gedownload en met ca. 220.000 actieve gebruikers per maand was het na enkele jaren hoog tijd de app te actualiseren. Kinepolis lanceerde de voorbije dagen, na een intensieve voorbereiding, een nieuwe app voor zowel Android- als iOS-gebruikers en koos voor een vernieuwend en gebruiksvriendelijk design. Sinds de introductie van de vorige generatie apps is het Kinepolis-aanbod erg geëvolueerd, met naast films ook tal van events en alternatieve voorstellingen zoals opera, ballet, kunsttentoonstellingen en concerten. Na de website zijn nu ook de mobiele apps beter gestructureerd en makkelijker navigeerbaar voor de gebruiker. Zo zijn filmgerelateerde events (zoals Ladies at The Movies, Seniors at The Movies, Cinema Deluxe, etc.) nu ook zichtbaar naast de reguliere programmatie van de film in kwestie.

Daarnaast is er een betere integratie van het ‘My Kinepolis’-profiel, zodat de app ook suggesties doet op basis van je persoonlijke (film)voorkeuren en tevens je eigen movie wishlist en movie history laat zien. Technisch werd ook een en ander onder de loep genomen en sterk vereenvoudigd. Tickets worden nu voor het eerst rechtstreeks afgeleverd in de app, via de ‘My Kinepolis’-account van de gebruiker. Voor de betaling van tickets volstaat het bovendien om vanaf nu via sommige betalingssystemen enkel een PIN-code in te geven op de smartphone. Het ticket in de app bevat een barcode die eenvoudig kan gescand worden in de bioscoop. Film en bioscoop kiezen, betalen en ticket ontvangen: voortaan kan alles met een paar klikken via de Kinepolis-app. “Met de integratie van het ‘My Kinepolis’-profiel biedt deze app onze bezoekers een gepersonaliseerde communicatie en ervaring. Dit is precies waar we bij Kinepolis naar streven met onze ‘communication as a service’-benadering,” zegt Stefaan Claes, International CRM & Digital Marketing Director bij Kinepolis Group. “Deze app is alles wat een moderne app voor een bioscoop moet zijn in 2017.”

De nieuwe Kinepolis apps voor Android en iOS-gebruikers werden ontwikkeld door Bazookas, een agentschap dat deel uitmaakt van de Cronos group. De nieuwe apps volgen enkele maanden na de lancering van de vernieuwde websitewww.kinepolis.com en werden gelijktijdig gelanceerd in België, Spanje, Frankrijk en Nederland. In de toekomst zullen nog meer features aan de app toegevoegd worden zoals de mogelijkheid om zaken te signaleren aan het bioscooppersoneel tijdens het bioscoopbezoek.