Jungheinrich brengt een nieuwe generatie meerijpalletwagens op de markt. Naar eigen zeggen is de ERE in drivePLUS-uitvoering met 14 km/u de snelste palletwagen op de markt. Volgens de Duitse fabrikant is zo tot 15% extra productiviteit mogelijk.
De nieuwe pallettruck heeft ook een nieuw staplatform, waardoor de ERE volgens Michael Hohmann, productmanager palletwagens bij Jungheinrich, ook de meest compacte meerijpalletwagen is. Het maakt het voertuig geschikt voor kleine opslagruimtes. Daarnaast is de truck bedoeld voor intensief laden en lossen, vervoer over langere afstanden en orderpicking.
Volgens Hohmann kunnen twee ploegendiensten na elkaar werken met één loodzuuracculading, zonder die te wisselen of bij te laden. Met een lithium-ionaccu is zelfs een drieploegendienst zonder accuwisselen mogelijk, zegt hij. Opladen verloopt met lithiumtechniek is ook veel sneller: volgens hem is 30 minuten bijladen al voldoende voor een hele shift.
Ook de veiligheid is bij de nieuwe ERE verder verbeterd. Bij de drivePLUS uitvoering is het stabiliteitssysteem lastafhankelijk. Dit betekent dat volgens het sturen en het gewicht op de vorken de rijsnelheid in bochten automatisch wordt begrensd. Wanneer de ERE is uitgerust met een vast staplatform en de voeten van de bestuurder onverwacht uitsteken, remt de palletwagen automatisch af tot kruipsnelheid.
De ERE kan daarnaast ook worden uitgerust met een L-vormig staplatform met instap aan de zijkant. Zo is de loopafstand voor orderverzamelaars bij orderpicking korter.