Carrefour streeft ernaar haar klanten producten aan te bieden die de planeet respecteren. Via de Act For Food-campagne wil Carrefour het beste voor iedereen toegankelijk maken. De samenwerking met het merk N.A.E. kadert dus in deze aanpak, de verbintenissen van N.A.E. komen overeen met die van Carrefour. Het engagement is inderdaad niet beperkt tot de formulering van producten in dit assortiment, maar strekt zich ook uit tot de samenstelling van verpakkingen: duurzaam, gerecycleerd en recycleerbaar, als onderdeel van een ecologische aanpak.

Een Italiaans gecertificeerd biologisch merk met het Ecocert-label

Het N.A.E.-gamma is geïnspireerd op de traditie van de Italiaanse kruidengeneeskunde. De volgende producten zijn verkrijgbaar in de Carrefour-winkels:
gezichtsverzorging: een anti-aging dagcrème, een anti-aging nachtcrème en een kalmerende dagcrème, micellair water, reinigingsgel;
lichaamsverzorging: een verfrissende douchegel, een revitaliserende douchegel en een verfrissende deodorant en een neutrale geurdeodorant;
bars: een reparatieshampoo-bar, een shampoo-bar voor dagelijks gebruik en een gezichtsreinigingsbar.
Ecologische verpakking op basis van suikerriet om het milieu te respecteren
Met Act For Food zet Carrefour zich in om actief tegen plastic te vechten en verpakkingen te verminderen. Door deze verbintenis wil Carrefour de impact op het milieu verminderen door de verpakking van zijn 11.000 eigen merkproducten te verminderen en het recycleren van materialen te stimuleren. Carrefour is ook voorstander van samenwerking met ecologisch verantwoorde merken, zoals N.A.E.
Alle tubes van de N.A.E.-merkproducten zijn gemaakt van plantaardig plastic afkomstig van suikerriet. Deze verpakking is een hernieuwbaar materiaal verkregen door een gistingsproces dat suikerriet en melasse omzet in suikerriet-ethanol.
De flessen zijn gemaakt van 100% gerecycleerd en recyclebaar PET. De kartonnen dozen zijn FSC-gecertificeerd en recycleerbaar.
Bars in plasticvrije en FSC-gecertificeerde verpakking
Het N.A.E.-assortiment biedt twee bars. Ze zijn natuurlijk, authentiek en bio en vormen alternatieven voor traditionele producten verpakt in plastic verpakkingen. Een shampoo bar is verpakt in FSC-gecertificeerd papier, waarmee men twee flessen van 250 ml vloeibare shampoo kan vervangen.

Foto: Carrefour