Het stond eigenlijk al vroeg vast dat Johan van Geert (°1960) kunstenaar zou worden. Hij werd thuis gestimuleerd en bijna gedwongen deze kant op te gaan. Zijn vader had twee hobby’s : beeldhouwen en theater. De kunst en de cultuur werden met de paplepel ingegoten. De belangrijkste stimulans was de dictatoriale en Spartaanse opvoeding. Daar wilde hij aan ontsnappen en de vele uren aan de academie was de ideale vluchtweg. Dat betekende algemeen avond- en dagonderwijs aan de academie van Aalst. Tijdens de middelbare schooltijd schakelde hij over op beeldhouwen en keramiek. Tenslotte vervolgde hij zijn opleiding aan de Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen en besloot zij studie aan het Hoger Instituut voor Schone Kunsten in Gent. Natuurlijk werd Johan beïnvloed door de mensen van wie hij les kreeg, zoals Monique Muylaert en Herman Muys. In de beginjaren was Hieronymus Bosch duidelijk in zijn werk te zien
 
Peter Lievens (°1961) ging naar de kunstacademie van Aalst,  het Sint Lucas in Gent, studeerde in Kortrijk orthopedagogie. Peter is een autodidact, hij schrijft dwingend, dringend, meestal rusteloos, soms met stijgende urgentie een roman. Hij krast tekeningen, heftig en onhoudbaar, naar de strot grijpend. Peter valt aan vanuit uit verschillende hoeken kerft hij meeslepend op het papier. In zwarte blauwe inkt perst hij meer dan honderdtwintig portretten in amper een jaar uit zijn Bic M10* clic !
Peter Lievens is geen tekenaar, noch schrijver, hij is een experimenteel duizend potige artiest. Geboren in de sixties, een kind van de late Woodstock. Pikante punker uit Erembodegem… Naast z’n literatuur kiest Peter voor het abstracte, eerst met een meer kleurrijk pallet en brede borstel om later te evolueren naar de verheerlijking van het eponiem bic in  – DREAM BIC –
Wat is de waarheid die aan de grondslag kan liggen van een kunstwerk? Zijn wij het die iets van onszelf herkennen in dit beeld? Net naast die blik, dat woord, in die ruwheid zien we iets van een onze eigen gekwetstheid, zien we onze eigen onmogelijkheid.
Het zit de laatste jaren verweven in de benadering die Peter geeft aan z’n kijk op mensen. Gezichten. Een kind van de flowerpower die ruim tien jaar het grote publiek weet te beroeren. Het Belfort Aalst veroverde, de Kunstoevers inpakte. Twijfels, emoties, zijn onderbewuste. Na de acryl, na de typemachine, nu de unstoppable ink – Misschien wel een – back to basic
 
De vernissage wordt ingeleid door C. VDH
Literaire journalistiek, Poëzie
Docent Creatief Schrijven vanuit Kunst
 
“Kunst kijkt me aan. Ik vat het niet, het gebeurt in een tussenruimte.
Zo is het ook met poëzie, met een schrijvende hand tegen de eindigheid.
Kijken naar kunst met de ogen van een schrijver en de portretten fluisteren.
Ik maak hun verhaal waar zij verstommen.”

Galerij Artisjok, Rechtestraat 10, 2500 LIER.