Het Antwerpse event- en marketingbureau Zanzibar gaat in opdracht van de stad Antwerpen ‘Experience Antwerp’ ontwikkelen, een portaalsite waarop bezoekers tickets kunnen kopen voor een brede waaier aan toeristische activiteiten. Nagenoeg alle Antwerpse stedelijke musea en het belevingsparcours in het vernieuwde Het Steen zullen deel uitmaken van het aanbod. Zanzibar gaat hiervoor gedurende 6 jaar de samenwerking aan met stad Antwerpen. 

“Als ‘lokale reseller’ houden we de vinger aan de pols van wat er leeft en beleefd wordt in de stad”, zegt Mats Raes, zaakvoerder bij Zanzibar. “Het aanbod zal hier ook op worden afgestemd. Dit is meteen ook het unieke voordeel van een initiatief als ‘Experience Antwerp’: met onze lokale verankering kunnen we aanvullend werken op grote spelers als Tripadvisor, booking.com en vele anderen.”

Naast de stedelijke musea, de Antwerpse Stadsgidsen en het vernieuwde Antwerpse Het Steen zullen toeristen ook kunnen kiezen uit een breed aanbod met culinaire, culturele en recreatieve belevingen. Dit platform vormt op die manier een uitgestoken hand naar de Antwerpse toeristische sector om de samenwerking aan te gaan. Zo wil Experience Antwerp de Scheldestad verder op de kaart zetten als unieke toeristische trekpleister en wil het meteen ook ruimte creëren om nieuwe initiatieven een duw in de rug te geven.

Ook de stad Antwerpen is enthousiast over het project. Schepen voor toerisme Koen Kennis: “Het zijn uitdagende tijden voor de toeristische sector. Meer dan ooit is het belangrijk om als lokale overheid een langetermijnvisie te ontwikkelen, en ruimte te maken voor projecten die op een duurzame manier bijdragen aan het toeristische en economische weefsel van de stad. Het is dan ook logisch dat we dit project aan een lokale partner uitbesteden. Ik ben ervan overtuigd dat we met Experience Antwerp op een gerichte manier nieuwe toeristen zullen aantrekken.”

Foto’s: Holy2