In 2016 had 1 op de 5 consumenten een migratieachtergrond. Deze evolutie is niet onbelangrijk en mag niet genegeerd worden. In de volksmond spreken we over superdiversiteit in onze maatschappij, maar wat wil dit juist zeggen voor bedrijven? We realiseren ons nu niet wat de nieuwe consument kan betekenen voor het voortbestaan van bedrijven en organisaties. Vele bedrijven en organisaties zijn nog blind voor de opportuniteiten die de nieuwe consumenten bieden. Het is een koopkrachtige doelgroep die niet onderschat mag worden. Bedrijven moeten nadenken over hun voortbestaan en zich relevant maken voor de huidige maatschappij. De nieuwe consument aan zich binden verzekert zo hun toekomst. Ontdek de leefwereld van de nieuwe consumenten, wat ze kunnen betekenen voor jouw bedrijf en hoe je ze kan bereiken.
Met dit boek richt de auteur zich tot bedrijfsleiders, academici en politici die de langetermijnstrategie uittekenen voor hun organisatie. Tot de marketeers die deze maatschappij mee vorm willen geven. Tot de nieuwsgierigen die durven dromen van een betere wereld.
Rachid Lamrabat leidt het marktonderzoeks- en communicatiebureau Tiqah. Daarvoor werkte hij zeven jaar op de dienst inburgering van de Vlaamse overheid. Als etnomarketeer ligt zijn expertise in het bereiken van de etnische consument. Hij pleit ervoor om de moslimgemeenschap als een volwaardige consument te benaderen als het om marketing gaat en af te stappen van een-op-blanke-Belgen-gerichte-marketing voor die nieuwe consumenten.
Softcover.

Auteur: Rachid Lamrabat
Titel: Etnomarketing
Uitgeverij: Pelckmans Pro
ISBN: 978 94 6337 019 6
Thema: migratie; consument; economie
Prijs: € 29,99