De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘Qrf Beste Winkelketen van België 2017-2018’ en ‘Qrf Webshop Awards 2017-2018’ zijn bekend. In de afgelopen maanden hebben ruim 187.000 consumenten meer dan 70 retailers beoordeeld in 25 verschillende categorieën. De gemiddelde waardering voor de winkelketens resulteert dit jaar in een 7,53, de webshops scoren nog beter met een 7,70. De verkiezingen, een initiatief van Q&A in samenwerking met Qrf City Retail[1], werden dit jaar voor de twaalfde keer georganiseerd.
Klantvriendelijkheid belangrijkst in winkels, betrouwbaarheid bij webshops
Consumenten beoordeelden hun favoriete retailers op tien aspecten. Voor zowel winkelketens als webshops blijken klantvriendelijkheid, service, betrouwbaarheid en winkelgemak de meest belangrijke criteria. Opvallend is dat prijs in België als het minst belangrijke criterium wordt beschouwd, terwijl dit aspect in Nederland de hoogste score behaald.
[1] Qrf City Retail, de Belgische beursgenoteerde eigenaar en verhuurder van binnenstedelijk winkelvastgoed, is de hoofdsponsor van de “Retailer of the Year 2017” award.
Tweede stemronde
De categoriewinnaars gaat opnieuw de strijd aan voor de overalltitel. Consumenten kunnen hen dan opnieuw beoordelen via www.bestewinkelketen.be/stemmen. Dit is mogelijk van 2 oktober tot en met 15 november. Welke retailer vervolgens de overall winnaar wordt van de titel ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ wordt bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night op 23 november 2017.