In 2011 lanceerde Visit Antwerpen ‘This Is Antwerp’, een campagne gericht op jonge reizigers. Het doel van deze campagne is om hen te overtuigen om de stad te komen ontdekken. De insteek van This Is Antwerp zijn jonge, creatieve locals die over hun hidden secrets in Antwerpen vertellen.

De afgelopen twee jaar organiseerde Visit Antwerpen in samenwerking met een eventbureau het project D.A.T.E. (Discover Antwerp Through Experience). Er werden reeds 2 keer 10 à 15 internationale creatievelingen en/of key-influencers uitgenodigd om te komen proeven van Antwerpen. Gedurende 4 dagen maakten ze kennis met gelijkgestemde Antwerpse zielen en allerlei interessante ateliers/plaatsen/concepten. Ondertussen werd hen gevraagd zoveel mogelijk over hun ervaringen en ontdekkingen in Antwerpen te bloggen en te communiceren naar hun netwerk en volgers.

De stad wil in het voorjaar van 2017 (van 29 mei t.e.m. 1 juni) een derde D.A.T.E.-project laten doorgaan met de focus op creatief ondernemerschap en grafische kunst, onder de noemer van D.A.T.E. 3.0. Waarom grafische kunst? Creativiteit zit in het DNA van Antwerpen. Waar andere mensen stoppen, gaan Antwerpenaars door. Trots op wie we zijn en op wat we kunnen. Steeds op zoek naar originele antwoorden en creatieve oplossingen.