Een Romaans programma, rijk aan orkestrale kleuren! Eerst de dromerige en impressionistisch getinte Prélude à l’après-midi d’un faune van Claude Debussy. Ook de Rapsodie espagnole van Maurice Ravel baadt in een impressionistische sfeer, maar is, in tegenstelling tot het werk van Debussy, hechter van structuur en snediger van thematiek. Helderheid en briljante virtuositeit zijn kenmerken van het Celloconcerto nr. 1 in a van Camille Saint-Saëns. In zijn Pini di Roma schetst Ottorino Respighi vier bonte klanktaferelen: het roerig spel van ravottende kinderen – een ingetogen treurzang in de catacomben – een heldere maannacht – tot slot de majestatische intocht van een Romeins legioen.
MUHAI TANG, dirigent
DANIEL MÜLLER-SCHOTT, cello
Claude Debussy: Prélude à l’après-midi d’un faune
Camille Saint-Saëns: Celloconcerto nr; 1 in a, op. 33

Belgrade Philharmonic Orchestra performing at Carnegie Hall on Thursday night, October 9, 2014.This image:Muhai Tang leading the Belgrade Philharmonic Orchestra in Sibelius's Second Symphony.(Photo by Hiroyuki Ito/Getty Images)

Belgrade Philharmonic Orchestra performing at Carnegie Hall on Thursday night, October 9, 2014.This image:Muhai Tang leading the Belgrade Philharmonic Orchestra in Sibelius’s Second Symphony.(Photo by Hiroyuki Ito/Getty Images)

Maurice Ravel: Rapsodie espagnole
Ottorino Respighi: Pini di Roma

Daniel Müller-Schott
Amper vijftien jaar behaalde de cellist Daniel Müller-Schott (München, 1976) de eerste prijs op de Internationale Muziekwedstrijd Tsjaikovski voor jonge musici in Moskou. Dat betekende voor hem de start van een internationale carrière, die hem in de gelegenheid stelde te concerteren met de allerbeste orkesten in Europa, Amerika, Zuid-Afrika en Japan. Als beursstudent genoot hij de steun van Anne-Sophie Mutter, met wie hij, samen met Sir André Previn, trio’s van W. A. Mozart op cd vastlegde voor Deutsche Grammophon. Telkens opnieuw verrast hij het concertpubliek met zijn technische vaardigheid, expressieve vertolking en briljante interpretaties. Hij realiseerde al een indrukwekkende reeks cd’s bij vooraanstaande labels als Deutsche Grammophon, Orfeo, Hyperion, EMI Classics e.a.

www.cofena.be.