De Carrefour- en Mestdagh-groepen bevestigen hun bereidheid om de masterfranchise-overeenkomst voort te zetten die hen sinds 2010 heeft verbonden. De partners ondertekenen nu de hernieuwing van hun wederzijds vertrouwen en plannen nieuwe synergieën.
De overeenkomst tussen de twee groepen maakte het mogelijk om in tien jaar een vruchtbare samenwerking in België te ontwikkelen. Op basis van deze ervaring hebben de twee enseignes de afgelopen maanden de tijd genomen om hun partnerschap grondig te evalueren om zo een nieuw hoofdstuk te schrijven in hun gedeelde geschiedenis.

Het nieuwe akkoord benadrukt daarom nieuwe synergieën en een meer gecoördineerde expansiestrategie. Dit opent voor de Mestdagh-groep voornamelijk toegang tot alle Carrefour-winkelformats van minder dan 3.000 m² (zoals Carrefour Express, Bio, enz.).
“Tot nu toe voorzag ons contract voor Mestdagh enkel toegang tot de verkooppunten van ‘Carrefour Market’, waarvan we vandaag al 85 winkels hebben, voornamelijk in Wallonië en Brussel. We zijn dan ook tevreden dat we onze uitbreidingsstrategie kunnen plannen met winkelformats die overeenkomen met ons DNA: nabijheid en gezelligheid, bijvoorbeeld in meer stedelijke centra. Zo willen we voldoen aan de verwachtingen van de consument”, legt Fabienne Bryskère, CEO van Mestdagh, uit.

“Na een vruchtbare samenwerking van 10 jaar zijn we blij om ons vertrouwen met de Mestdagh-groep te hernieuwen. De afgelopen jaren heeft de groep zich op een solide basis kunnen ontwikkelen, waardoor we vandaag samen een nieuwe expansiestrategie zullen uitwerken. Met dit nieuwe akkoord bevestigen we niet alleen de continuïteit van onze huidige samenwerking, maar ook de verdere ontwikkeling van synergieën en competenties”, aldus Hilde Decadt, Director of Operations Carrefour België.
Het nieuwe masterfranchisecontract gaat in op 1 januari 2021.

Foto: Carrefour België