In 2017 organiseerde Carrefour België nog een spaaractie rond de 25e verjaardag van Disneyland Paris, maar dit jaar – het jaar van het WK in Rusland – staat alles voor de vierde keeropnieuw in het teken van de Belgian Red Devils. Carrefour België, dat in 2014 voor het eerst een Panini album uitbracht dat 100% in het teken stond van de Rode Duivels en sindsdien ook een van de hoofdpartners is van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB), de Belgian Red Devils en de Belgian Red Flames, verlengde trouwens onlangs haar partnerschap met de KBVB tot na het Europees Kampioenschap in 2020. De KBVB lanceerde in februari 2018 de campagne #redtogether waarmee de Voetbalbond de verenigende kracht van voetbal wil benadrukken. Carrefour zal de nieuwe spaaractie dan ook onder dat motto voeren.

We stick #redtogether
Het eerste luik van de actie vindt plaats onder het motto We stick #redtogether, stickers kleven dus! De spaaractie loopt van 25 april 2018 tot en met 3 juli 2018. Per aankoopschijf van 25 euro en bij aankoop van deelnemende producten, krijgt de klant een stickerzakje met 5 stickers (of 4 stickers en 1 tattoo). In totaal kunnen de fans 228 stickers en 12 verschillende tijdelijke tattoos verzamelen. Het verzamelalbum zal te koop zijn voor 3,50 euro.

De voorbije jaren waren deze spaaracties steeds bijzonder succesvol. Carrefour België voorziet dit jaar dan ook opnieuw280.000 albums en 39 miljoen stickerzakjes (oftewel 195 miljoen stickers, waarmee de recordaantallen van 2014 worden evenaard. Het spaaralbum werd verrijkt met extra informatie, zoals spelersstatistieken, heat maps, voedingstips etc. Meer dan ooit wordt er een link gemaakt tussen het offline en het digitale gedeelte. Carrefour ontwikkelde hiervoor dit jaar geen extra applicatie, maar integreerde een extra Rode Duivels module in de bestaande Carrefour applicatie.

Daarin kan de klant de stickers noteren die in zijn album ontbreken en kan hij ook aangeven welke stickers van de Rode Duivels hij dubbel heeft en wenst te ruilen.  Daarenboven kan de klant genieten van extra informatie over de Rode Duivels, en hun mooiste bewegingen bekijken in Augmented Reality. Een Endless Runner game en een leuke selfie-app maken de app ook geschikt voor de allerkleinsten. Via een digitale dobbelsteen en een quizvragen-generator kan ook het combispel dat achteraan het album terug te vinden is geactiveerd worden. De Carrefour app is beschikbaar voor iPhone in de Apple Store  en voor Android op Google Play.

We play #redtogether
Een belangrijke nieuwigheid dit jaar is de verkoop van eenBelgian Red Devil-kickertafel, onder het motto We play #redtogether.

De kicker, of voetbaltafel, kost 29,95 euro en wordt door de klant thuis gemonteerd. Hij kan onmiddellijk beginnen spelen met anonieme spelertjes, maar hij kan de figuurtjes ookpersonaliseren met zijn favoriete Rode Duivels en dus zelf zijn team samenstellen. Deze figuurtjes kosten 2,49 euro per stuk, of 0,99 euro wanneer de klant een spaarkaart met 4 zegeltjes voorlegt. Deze zegeltjes vindt hij terug in de Panini-stickerzakjes.
Foto: Carrefour