Carrefour Belgium heeft grote ambities voor haar online dienst drive.be. In 2017 is de retailer van plan haar klanten nog beter van dienst te zijn. Doelstelling: een hondertal extra afhaalpunten, snellere levering aan huis met bredere diensturen, drive koppelen aan de buurtwinkels en de klant bedienen waar hij zich bevindt.
Op het vlak van innovatie is Carrefour altijd al een koploper geweest en maakt deze rol nu opnieuw waar. In 2013 was Carrefour al pionier met de creatie van de drive-afhaalpunten en zijn varianten (Summerdrive aan de kust, drive in een bedrijf, levering aan huis,…).
In 2017 wil Carrefour haar online klanten nog beter van dienst zijn. Momenteel heeft de klant al de mogelijkheid zijn boodschappen te doen in de grootste virtuele winkel waar hij de keuze heeft tussen 17 000 voedingsproducten. Daarna kan hij zijn bestelling in één van de 84 bestaande afhaalpunten oppikken of, kiezen voor thuislevering, van maandag tot vrijdag, dankzij Combo by bpost.
1ste doelstelling: 100 extra afhaalpunten
Om haar klanten steeds beter van dienst te zijn, wil Carrefour haar netwerk verder uitbreiden met de opening van zo’n honderd extra afhaalpunten in 2017. Aan het einde van het jaar zouden er dan zo’n 180 afhaalpunten moeten zijn.
2de doelstelling: levering aan huis promoten en uitbreiden
Momenteel kan Carrefour aan huis leveren bij een op de drie gezinnen, dankzij haar samenwerking met bpost. In 2017 wil Carrefour de thuislevering promoten en meer regio’s bereiken.
3de doelstelling: levering door privépersonen dankzij een test met bringr
Carrefour wil ook meer flexibiliteit aan haar klanten aanbieden, en daarom start Carrefour deze week een test met de dienst « bringr ».
bringr is een mobiele app van bpost, die beroep doet op privékoeriers op basis van hun locatie (dicht bij de plek waar geleverd moet worden) en van hun beschikbaarheid om de bestelling af te leveren op de afgesproken plaats en tijd .
De test vindt plaats in 8 Hypermarkten Carrefour en 8 Markets. De klant die zijn bestelling vóór middernacht op drive.be ingeeft, zal zijn bestelling de volgende dag krijgen op het moment dat hem het beste past,  vanaf 11 u. ’s ochtends (dit gedurende de openingsuren van de winkel, dus ook op zaterdag en zondag als de winkel geopend is).
Binnen 2 uur met Express!
Carrefour wil ook van de gelegenheid gebruik maken om bringr bij 9 Express te testen. Hier zal de klant per telefoon of ter plaatse kunnen bestellen gedurende de openingsuren van de winkel. Hij zal zijn bestelling binnen de 2 uur ontvangen, ook op zaterdag en op zondag. Snelheid en flexibiliteit zijn duidelijk de voordelen van bringr. Zodra de bestelling opgenomen is, wordt die onmiddellijk in de winkel klaargezet. De koerier, die de rit op de bringr-app heeft aangenomen, haalt de bestelling op in de winkel en levert de klant van Carrefour waar en wanneer hij dit heeft gevraagd (thuis, op het werk, in zijn sportzaal…).
Hoeveel kost de formule? Gedurende de testperiode van 6 maand zal bringr gratis aangeboden worden voor bestellingen vanaf €30.
Als de test positief is, zal deze nieuwe dienst uitgebreid worden waar mogelijk en waar de vraag bestaat.