Vandaag lanceert Kamp C, het provinciaal centrum voor duurzaamheid en innovatie in de bouw van de provincie Antwerpen, een nieuwe website en huisstijl. Dit past volledig in de visie van de organisatie, die wil inzetten op een meer duurzame samenleving. Kamp C wil met de nieuwe website vooral burgers, lokale overheden en bouwbedrijven inspireren met goede voorbeelden uit de bouw, in plaats van enkel te sensibiliseren.
Vanaf vandaag kan je als (ver)bouwer en bouwprofessional terecht op de gloednieuwe website van Kamp C. De website vertrekt niet meer vanuit de vier doelgroepen (particuliere (ver)bouwers, lokale overheden, onderwijsinstellingen en ondernemers) maar benadrukt vooral 2 principes waarop de nieuwe werking gebaseerd is: duurzaamheid en innovatie. De nieuwe website van Kamp is opgebouwd in 2 delen: “Duurzaam bouwen en wonen” en “Innovatie”. In het eerste luik vinden (ver)bouwers een antwoord op al hun bouwvragen. Het tweede luik is bedoeld voor bouwprofessionelen. Scholen en universiteiten vinden in beide luiken het educatief aanbod van Kamp C terug. Zowel het Duurzaam Bouwloket en De Wijk van Morgen zijn direct gekoppeld en inspirerend voor alle doelgroepen.
“Ook het logo en de huisstijl steken in een nieuw jasje. Kamp C is meer dan alleen een centrum voor duurzaam bouwen en wonen. We willen de bouwsector inspireren, tonen welke innovatieve methodieken en technologieën mogelijk zijn en onze baanbrekende projecten meer onder de aandacht brengen”, aldus Peter-Paul van den Berg, directeur van Kamp C.
Peter Bellens, gedeputeerde voor Wonen en voorzitter van Kamp C vult aan: “Kamp C wil een blijvende inspirator en facilitator zijn voor de innovatie in de bouwsector in de provincie Antwerpen en de rest van Vlaanderen. We mogen die boot niet missen. Anders komen buitenlandse bouwbedrijven hier straks de eerste viool spelen en dat moeten we – niet in het minst omwille van de tewerkstelling – vermijden.”
Meer info: www.kampc.be