Weleda: Waarom schoonheidsmerken verdwenen en Weleda bleef bestaan?

Schoonheidsmerken, die een rimpelloze toekomst voorspellen en dromen van een marktdominantie, komen en gaan. Enkelen, zoals het blauwe doosje van Nivea, maar ook het groene potje van Weleda – producten die ook mijn moeder en grootmoeder gebruikten – bleven bestaan. Wat is hun geheim?

It is better to be good than to be original.   

 

Het is een spreuk, die ik onmiddellijk met Weleda associeer. Want heb jij ook die ervaring dat alles wat je nieuw koopt, weliswaar veel meer snufjes heeft, maar minder goed functioneert dan de oudere versie? Weleda, een Zwitsers merk opgericht in 1921, bleef daarentegen al die jaren trouw aan haar basisprincipes.

Waaraan heeft Weleda haar succes te danken? 

Het succes van Weleda is te danken aan de combinatie van natuurzuivere ingrediënten, een holistische benadering, duurzaamheid en een authentieke merkfilosofie. In tegenstelling tot veel andere schoonheidsmerken blijft Weleda ook na al die jaren vasthouden aan haar principes. Ze is niet alleen een schoonheidsmerk, maar ook een levensstijlkeuze.

Never change een winning team: blijf bij je beproefde recept.   

 


Producten uit de eerste jaren, die met een groene verpakking zoals Skin Food (vroeger stond er enkel huidcrème op), Arnica Sport, Massage olie en de Calendula Babyproducten zijn wereldwijde klassiekers waarvan de samenstelling al 95 jaar dezelfde is.

Ook de nieuwe producten zijn 81% biologisch. 

 

 

Uiteraard paste het merk zich aan, aan de moderne noden, werden de verpakkingen kleurrijker en luxueuzer en het gamma omvangrijker. De hedendaagse vrouw wil immers een keuze aan dag-, nacht-, en oogcrèmes, afhankelijk van haar huidtype. Ook het gamma bodylotions en soorten oliën namen spectaculair toe. Maar de basisfilosofie bleef dezelfde: Alles is gemaakt met plantaardige oliën, etherische oliën en extracten uit de biodynamische landbouw. 

Duurzaam en ethisch. 

 

 

Weleda is B- Corp gecertificeerd, dat betekent dat het voldoet aan de hoogste normen op gebied van sociale en ecologische prestaties. Daarnaast werkt Weleda samen met fairtrade-producenten wereldwijd en zet het zich in voor biodiversiteit en milieubehoud. Nog niet overtuigd? Vraag het dan maar aan dermatologen, kinesisten en natuurkundigen. Velen bevelen Weleda aan, aan hun patiënten.

Tekst: Miet Waes

Foto’s: Weleda

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.