Trooper is klaar voor de volgende stap met nieuwe aandeelhouders

Werknemers-duo neemt aandelen over van Studio 100, KBC en de oprichters

Trooper, het online platform dat verenigingen aan extra inkomsten helpt, heeft nieuwe aandeelhouders. Werknemers Lukas Van Orshoven en Anton Verhasselt nemen de aandelen over van de overblijvende oprichters, Studio 100 en KBC. Aandeelhouder Jos Donvil blijft aan boord. Door de mooie groeicurve van het bedrijf in de afgelopen jaren, is Trooper klaar om op eigen benen te staan.

Sinds de oprichting van Trooper in 2016, ging het succes van het online platform steeds in stijgende lijn. Ondertussen maken meer dan 11.000 verenigingen en goede doelen gebruik van Trooper. Het opzet is simpel: verenigingen en goede doelen kunnen extra inkomsten verwerven door hun leden en sympathisanten online te laten shoppen. Zo werd ondertussen al meer dan 10 miljoen euro ingezameld.

Trooper werd opgericht door het oprichterstrio Elisabet Lamote, Klaas Olbrechts en Jan Dejonghe. In november 2017 stapte Studio 100 in, net geen twee jaar later volgde KBC en recent nam ook Jos Donvil een belang. Nu nemen drie aandeelhouders de controle over het bedrijf: bestaande aandeelhouder Jos Donvil en werknemers Lukas Van Orshoven en Anton Verhasselt.

Hans Bourlon, Studio 100: “In 2017 was ik als oud-scoutslid meteen gecharmeerd door het doel van Trooper: verenigingen en goede doelen aan extra financiële middelen helpen. Doorheen de jaren hebben we Trooper, samen met de oprichters en KBC, altijd bijgestaan en helpen groeien. Ondertussen is Trooper klaar om op eigen benen te staan. De volgende stap is dan ook evident; namelijk nieuwe aandeelhouders met verankering in het verenigingsleven. Ik heb er het volste vertrouwen in dat Trooper in goede handen is bij Lukas, Anton en Jos en wens hen alle succes toe!”

Lukas Van Osrhoven en Anton Verhasselt: “We danken Studio 100 en KBC voor hun steun en vertrouwen van de afgelopen jaren, en in het bijzonder ook Jan, Klaas en Elisabet, de oprichters van Trooper. Als werknemers kennen we het bedrijf ondertussen door en door en kijken we vol goesting uit naar de toekomst. Vlaanderen telt meer dan 100.000 verenigingen en goede doelen, de groeimarge blijft dus groot. De reeds aangesloten Trooperverenigingen kunnen gerust zijn, we gaan door op hetzelfde elan: hen aan zoveel mogelijk extra financiële middelen helpen.”

Over Trooper:
Trooper (www.trooper.be) is een digitale scale-up die verenigingen financieel wil ondersteunen. Dit doet het door de online koopkracht van de leden van meer dan 11.000 verenigingen bij elkaar te brengen op een platform waar ze op een eenvoudige en originele manier geld kunnen inzamelen via mensen die online shoppen of een zelf opgezette verkoopactie. Trooper slaat de brug tussen de leden van verenigingen en de grootste e-commercespelers van België (Booking.com, Coolblue.be, Krefel.be,…) en andere sterke Belgische merken zoals Delhaize & Jules Destrooper. Wie via Trooper shopt, steunt zijn of haar vereniging of goed doel met gemiddeld 4 procent commissie per aankoop. Het verschil met andere online winkelplatformen is dat hier geen extra kost bij komt kijken, want het zijn de aangesloten webshops die een extra commissie geven. Sinds de lancering werden de Trooperverenigingen al voor meer dan 10 miljoen euro gesteund. Die financiële steun kunnen ze gebruiken om hun organisatie uit te bouwen.

Foto: Studio 100

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.