Slechts drie maanden na de integratie van Delhaize’s SuperPlus getrouwheidsprogramma met het snellaadnetwerk van Electra, heeft de retailer een indrukwekkende mijlpaal bereikt: 10.000 klanten met een SuperPlus-kaart laden hun elektrische wagen nu bij Delhaize en genieten voortaan van nog meer en gepersonaliseerde SuperPlus voordelen, en dat maakt het programma echt uniek.
Snel, eenvoudig en beloond laden
De eerste Electra-snelladers aan Delhaize winkels werden in 2023 geïnstalleerd. Vandaag zijn 81 snellaadstations met 520 laadpunten actief, en eind 2025 zullen dat respectievelijk 87 stations met 544 laadpunten zijn. 90% van de laadbeurten, met een gemiddelde laadtijd van 40 minuten, vindt plaats tijdens de openingsuren van de winkels. Een perfect moment om je boodschappen te doen.
Sinds juni 2025 kunnen klanten hun SuperPlus account ook koppelen met Electra via de My Delhaize- app of delhaize.be en automatisch punten sparen per kilowattuur. Delhaize is hiermee de eerste retailer om elektrisch laden rechtstreeks aan haar SuperPlus getrouwheidsprogramma te koppelen. Gemiddeld levert een laadbeurt zo’n 60 Superplus-punten op.
“Van de aankondiging naar 10.000 SuperPlus gebruikers in zo’n korte tijd, toont hoe groot het enthousiasme is. Klanten combineren nu gemak, tijdswinst én extra voordelen, “ zegt Sofie Mollekens, Product Manager Digital Solutions bij Delhaize. “Met Electra bewijzen we dat duurzame mobiliteit, comfort en koopkracht hand in hand kunnen gaan.“
Voortaan nog meer voordelen voor SuperPlus klanten
Om het succes verder uit te bouwen, introduceert Delhaize extra voordelen voor SuperPlus klanten:
- Extra te verzamelen SuperPlus-punten
- Regelmatig exclusieve kortingen en communicatie over persoonlijke voordelen tijdens het laden
“Dit partnerschap is uitstekend nieuws voor onze klanten: ze laadden al snel op bij Electra, met een opmerkelijke service; voortaan worden ze nog beter beloond. De kaap van 10.000 gebruikers in drie maanden bevestigt dit. Vanaf 9 oktober versterken de exclusieve kortingen, de SuperPlus punten en de persoonlijke voordelen de dagelijkse meerwaarde nog verder.” zei Viktor Van Eeckhoudt, Head of Growth Electra BeLux.
SuperPlus viert 5 jaar en zet in op duurzame mobiliteit
Sinds 2020 beloont SuperPlus gezonde en verantwoorde keuzes. Voor zijn vijfde verjaardag zet het programma verder de stap naar duurzame mobiliteit. De snelle groei van het aantal SuperPlus gebruikers toont dat klanten de combinatie van winkelen en opladen waarderen.
“De combinatie van de SuperPlus programma en de laadmogelijkheden van Electra biedt klanten echte meerwaarde. Ze winnen tijd, profiteren van directe voordelen en hun winkelbezoek loont extra,” zegt Ehran Bayrak, Delhaize Melsbroek. “Met de nieuwe persoonlijke kortingen en extra voordelen, kijken we ernaar uit onze klanten nog meer te verwennen.”
Een erkende duurzaamheidsstrategie
Dit initiatief sluit aan bij de bredere duurzaamheidsambities van Delhaize. Begin dit jaar bevestigde de BIA-studie van Sciensano de leiderspositie van Delhaize met uitstekende resultaten op verschillende belangrijke indicatoren. De retailer streeft ernaar haar CO₂-uitstoot in haar volledige waardeketen tegen 2030 met 45% te verminderen ten opzichte van 2018, en bevestigt zo haar leiderspositie op het vlak van duurzame ontwikkeling.
Foto: Delhaize