BrightBoard innoveert met virtual overlay (VBR) tijdens kwalificatiewedstrijden van de Rode Duivels

BrightBoard, toonaangevend leverancier van LED-schermoplossingen onder de slogan Brightens Your Brand, blijft innoveren in sportbeleving. Als vaste partner van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (RBFA) sinds 2007, voorziet BrightBoard het Koning Boudewijnstadion al jaren van dynamische LED-installaties die bijdragen aan de unieke sfeer bij elke wedstrijd. Ook tal van clubs uit de Jupiler Pro League vertrouwen op hun expertise. Bovendien BrightBoard is “UEFA gecertifieerd” en voldoet het aan alle – ook de strengste – eisen van UEFA.

Tijdens de WK-kwalificatiewedstrijd Noord-Macedonië – België op 6 juni 2025 ging BrightBoard een stap verder. Voor het eerst bij een wedstrijd van de Rode Duivels werd virtual overlay-technologie over de vaste boarding “overgelegd”. Deze primeur maakt het mogelijk om merkbeleving op een innovatieve en gepersonaliseerde manier tot bij de kijker thuis te brengen.

De technologie laat toe om virtuele advertenties in real-time in de live-uitzending te integreren, zonder het stadionbeeld voor het aanwezige publiek te beïnvloeden. Hierdoor kunnen merken hun boodschap afstemmen op specifieke regio’s, talen of doelgroepen.

Ook tijdens de komende kwalificatiewedstrijden Wales – België (13 oktober) en Kazachstan – België (15 november) zal deze technologie worden toegepast. De wedstrijden zijn live te volgen op VTM en RTBF, met een gemiddeld bereik van 1,5 miljoen kijkers in België.

Wat is virtual overlay (VBR)?

Virtual overlay-technologie maakt het mogelijk om verschillende versies van eenzelfde wedstrijdfeed te creëren, elk met aangepaste sponsorcontent:

  • Gerichte reclame per regio: verschillende boodschappen voor verschillende markten.
  • Maximale sponsorwaarde: gepersonaliseerde zichtbaarheid voor partners.
  • Naadloze kijkervaring: virtuele content wordt visueel perfect geïntegreerd in de live-uitzending.
  • Geen impact op stadionbeleving: toeschouwers ter plaatse zien de oorspronkelijke boarding (vaste boarding of LEDboarding).

Technisch werkt dit als volgt:

  1. Standaard content wordt getoond in het stadion.
  2. Camera’s met hoge precisie volgen de bewegingen en hoeken van het speelveld.
  3. In real-time wordt aangepaste sponsorcontent over de uitzending geplaatst.
  4. Verschillende versies van de uitzending worden per regio geleverd.

Met deze vooruitstrevende aanpak versterkt BrightBoard zijn rol als pionier in digitale sportmarketing en schermtechnologie.

Vanavond spelen onze Rode Duivels hun volgende wedstrijd in de WK campagne tegen Wales in het Koning Boudewijnstadion; hier zal geen virtuele maar échte LEDboarding geplaatst worden door BrightBoard.
Benieuwd of u het verschil merkt?

Foto:  BrightBoard

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.