1.000.000 pannenkoeken bij Delhaize voor Lichtmis

Opkomst van voedzame varianten

Met Lichtmis in aantocht, duikt Delhaize in de culinaire gebruiken die dit feestmoment zo speciaal maken. Ook dit jaar staat deze traditie symbool voor gezelligheid en volgt ze de smaak van de klant. Tijdens de Lichtmisweek verwacht Delhaize een enorme vraag, met niet minder dan 1 miljoen pannenkoeken. De consument blijft dus ieder jaar reikhalzend uitkijken naar dit evenement. ​ Zowel de kant-en-klare pannenkoeken als de ingrediënten om ze zelf te maken, kunnen rekenen op evenveel aandacht bij de Belgische gezinnen. Delhaize ziet ook een stijging van 10% in de verkoop van alternatieven met een gezonde twist.

Kant-en-klare of zelfgemaakte pannenkoeken

Kant-en-klare klassieke pannenkoeken blijven de toppers bij Delhaize, goed voor meer dan 50% van de totale kant-en-klare pannenkoekenverkoop. De populairste variant is de Brugse pannenkoek, dankzij de kracht van een promotie. 75% van de kant-en-klare pannenkoeken gaat in Vlaanderen over de toonbank: daar is deze culinaire traditie bijzonder sterk verankerd.

Toch is de vraag naar de verse ingrediënten en naar de pannenkoekenmixen de laatste jaren ook flink toegenomen. De verkoop van pannenkoekenmixen explodeert tijdens de week van Lichtmis, in 2024 lag het cijfer zelfs 12 keer hoger. Delhaize mikt dit jaar opnieuw op een flinke volumegroei dankzij de 1+1-promotie op de pannenkoeken van Oetker én een innovatief product met dezelfde actie. Deze innovatie vertaalt zich in een exclusieve mix van Vahiné waarmee je zowel klassieke pannenkoeken, pancakes als wafels op tafel tovert!

Opkomst van gezonde varianten

De supermarktketen ziet ook een verschuiving naar gezondere keuzes. Dat zien we in een toename van 10% bij de Banana Spelt Pancakes en de Pancakes with Oats.

Favorieten bij de pannenkoeken

Tijdens Lichtmis constateert Delhaize ook een significante stijging bij de suikers en het zoete beleg.

Onder de favoriete producten die perfect passen bij pannenkoeken, staan bij Delhaize enkele beststellers bekend:

  • De bruine suiker van Graeffe de Tirlemont, met + 50% verkocht volume.
  • De ahornsiroop van het merk Delhaize met een quasi verdubbelde verkoop.

Nog andere toppers zijn de “crunchy” smeerpasta’s van Delhaize, het Delhaize-assortiment confituren met 81% fruit & Nutriscore B, en de notenpasta’s van het merk.

Foto: Delhaize

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.