Volvo Scancar blijft in volle groei. Dat bewijst het met de verhuis naar de gloednieuwe ‘state of the art’ vestiging aan de Boomsesteenweg 505 in Wilrijk. De forse uitbreiding op de kersverse locatie – twee keer zo groot in vergelijking met het oude adres – moet een cadeau voor zowel de werknemers als het cliënteel zijn. Vanaf 14 januari kan de klant in alle transparantie er bijna mee onder de motorkap kijken terwijl de mecanicien een herstelling uitvoert. Een gigantische showroom, immense parking, fotostudio én eigen wasstraat maken het verhaal compleet. “Dit wordt dé referentie voor de toekomst”, aldus Algemeen Directeur Marc Stuyck.

Scancar A-team
 
“Ons succes is grotendeels te danken aan onze gemotiveerde collega’s. Het team telt zowat 50 werknemers, waarvan er 20 in het nieuwe filiaal van Wilrijk aan de slag gaan, verspreid over de customer service afdeling en de sales. Voor hen zal het in het nieuwe filiaal vooral veel comfortabeler werken zijn”, zegt Marc Stuyck. De totaaloppervlakte in Wilrijk bedraagt zo’n 7450m2, inclusief parking voor 101 wagens. De nieuwe site wordt voorzien van alle hedendaagse en hoog technologische snufjes. Het atelier breidt fel uit van 5 werkbruggen naar liefst 11 stuks. “Dat extra werkcomfort is absoluut noodzakelijk willen we onze professionele service in de beste omstandigheden kunnen blijven leveren.”

Businesscorner & persoonlijke technieker

Op de nieuwe locatie worden bezoekers voortaan verwelkomd in een erg huiselijke ontvangstruimte (Volvo Retail Experience), in een showroom die  plek biedt voor 25 wagens. Zeer uniek is ook de eigen fotostudio én de wasstraat. ”In Wilrijk integreren we het concept van de businesscorner. Terwijl je wagen een onderhoud krijgt, kan je daar rustig werken of de kranten doornemen met een tas koffie erbij. Je hebt als klant rechtstreeks contact met de mecanicien die aan je wagen werkt; de zogeheten Volvo Personal Service Technician. Vanuit de wachtruimte zijn de werkzaamheden makkelijk te volgen. De technieker is diegene die de klant nadien de sleutels overhandigt en precies weet te vertellen welke werken werden uitgevoerd, hoe en waarom.” 

Foto’s: Volvo Scancar / www.buzz-agency.be