Het is een trend dat consumenten steeds meer bewust zijn van wat ze eten. En dat heeft ook Vandemoortele begrepen. De voedingsproducent brengt maar liefst twee nieuwe mayonaises op de markt. Volgens een puur Belgisch recept, maar stuk voor stuk zonder suiker en additieven. Hiermee onderscheidt Vandemoortele zich van concurrenten. Keuze heb je uit: mayonaise met ei of met citroen. Dat wordt smullen! Zeker als je weet dat het allemaal traditionele mayonaises zijn die in de smaak vielen tijdens uitvoerig marktonderzoek.

Mayonaises voor bewuste consumenten
Het huidig mayonaiseaanbod bevat tal van ingrediënten die niet stroken met de wensen van de bewust etende consument. Denk aan suiker en E-nummers bijvoorbeeld. Dus lanceert Vandemoortele twee clean label varianten die suiker en additieven helemaal achterwege laten. Hiermee komt de speler na 15 jaar afwezigheid terug op de mayonaisemarkt. En hoe! Uiterst innovatief en helemaal mee met onze noden. Een geschenk uit de hemel want we maken met z’n allen steeds bewustere keuzes wanneer we ons winkelkarretje volladen. En zeg nu zelf, kleurstoffen, voedingszuur of verdikkingsmiddel kunnen we best missen in onze mayonaise. Vandemoorteles varianten zijn ware ‘better for you’-mayonaises.

Twee klassiekers boordevol smaak
Vandemoortele baseerde deze favoriet van de Belgen bovendien op een heerlijk Belgisch recept. Lekker traditioneel met minstens 80 % heerlijke Vandemoortele-olie en minstens 7,5 % eigeel. Om duimen en vingers bij af te likken! Dat vond toch al het merendeel van de consumenten die de mayo’s mochten testen. Na het proeven van de mayonaises gaf zelfs 91 % aan de nieuwe variant te zullen kopen (Bron : Haystack Marktonderzoek – December 2018). Extra leuk wordt het als je weet dat er niet één, maar twee smaken zijn. Wat denk je van de klassieker met ei? Of liever met citroen? Die twee gevestigde waarden in de mayonaisefamilie vind je nu ook in hun puurste vorm.

Foto’s: Remy Communication