Stad Antwerpen biedt al sinds de opkomst van het internet gratis e-mailadressen @antwerpen.be en webruimte voor kleine websites aan. Omdat er ondertussen veel gratis alternatieven worden aangeboden, besliste de stad enkele jaren geleden om niet langer in te zetten op gratis e-mailadressen en webruimte.
Vanaf 1 juli 2017 zal u geen gebruik meer kunnen maken van uw @antwerpen.be-mailadres, of inloggen op uw mailbox om (verzonden) mails of adresboek te raadplegen. Ook uw webpagina zal niet meer beschikbaar zijn.
Dit initiatief van de stad paste in de toen nog nieuwe technologieën en bood iedereen de kans om gratis mee aan te pikken. Vandaag is de situatie anders. Gratis e-mailadressen zijn gemakkelijk verkrijgbaar en beantwoorden beter aan de huidige noden. Veel @antwerpen.be-gebruikers stapten ondertussen al over naar een moderner alternatief. Als stad leggen we onze focus nu meer op opleidingen en begeleiding via onze webpunten en het antwerpen.be-centrum en op het aanbod van gratis wifi.
De firma Combell maakt het mogelijk om berichten die naar uw @antwerpen.be-mailadres gestuurd worden, automatisch naar een andere mailbox te laten doorsturen. Deze optie kan u activeren via volgende werkwijze:
1. Surf naar http://mijnwebmail.antwerpen.be/login en log in
2. Klik bovenaan op de knop ‘Instellingen’ en vervolgens de knop ‘Doorsturingen’
3. Vul het gewenste e-mailadres in
Deze instelling dient u voor 1 juli 2017 te activeren.
Met vragen over de werking van uw mailbox kan u tot 30 juni 2017 terecht bij de helpdesk van Combell:
tel. 03 651 27 33, antwerpen@priorweb.be.
Met algemene vragen kan u zoals steeds terecht bij het stedelijk contactcenter:
info@stad.antwerpen.be, tel. 03 22 11 333.