Wie sinds deze week naar www.lier.be surft, krijgt een vernieuwde website te zien. De stedelijke website kreeg een nieuw jasje in responsive design. Hiermee streeft de stad naar een optimale webervaring van desktop computerscherm tot smartphone. De afsprakenmodule om online een afspraak te maken in het stadskantoor was al langer mobiel toegankelijk, nu volgt dus ook de overkoepelende stedelijke website.

De waardering van www.lier.be ligt zeer hoog, zo bleek het voorbije jaar uit meerdere onderzoeken. Ook uit het eigen communicatieonderzoek blijkt dat www.lier.be zich tot een van de stedelijke topkanalen mag rekenen na het infomagazine ‘uit de peperbus’ en de stedelijke facebookpagina. Reden te meer om verder in te zetten op dit kanaal. Met de aanpassing naar een responsive design wordt meteen een van de belangrijkste opmerkingen weggewerkt. Inhoudelijk gebeurde er weinig grote aanpassingen. Zo wordt in de nieuwe lay-out opnieuw gewerkt met een aantal vaste blokjes/rubrieken op de startpagina die meteen in het oog springen en een grote zoekbalk bovenaan de pagina om snel de gezochte informatie te vinden. De vaste blokjes zijn de gekende meest gezochte of gebruikte items: contact & openingsuren, online afspraak maken, ik wil (e-loket) en uit in lier. Ook andere belangrijke items, zoals shoppen in Lier, krijgen binnenkort – eventueel periodiek – een vast plekje op de startpagina.

Nu het responsive design van www.lier.be gelanceerd is, werkt de stad verder aan het inhoudelijk nazicht van de website in nieuwe lay-out en eventuele aanpassingen die hiervoor nodig zijn. De stad Lier blijft zich continu inzetten op het gebruiksvriendelijk maken én houden van de websites.