Een nieuwe generatie ouders, de millennials, breekt massaal met gevestigde tradities. Oude reclamegewoonten werken voor deze ouders niet meer. Ze verwachten een andere tone of voice van merken en zijn ultradigitaal gericht. Rode wijn op een witte jurk is en blijft, zelfs met een witter-dan-wit-wasproduct, ellendig. Deze ouders willen daarnaast ook iets voor zichzelf. Verwar parent-friendly dus zeker niet met kids-friendly.
Hoe scoor je als merk of als bedrijf bij deze New Generation Parents? Aan de hand van verschillende voorbeelden uit diverse sectoren, met best én worst practices, helpt Maison Slash je op weg om gezinnen te bereiken. Eerlijkheid, authenticiteit, transparantie, beleving en maatschappelijk engagement zijn daarbij sleutelbegrippen.

Parentfriendly marketing is marketing weg van het belerende, weg van hard roepen dat je de beste bent. Het is marketing van context boven content, van vertrouwen bouwen en relevant zijn voor kinderen én ouders. Parentfriendly marketing speldt niemand iets op de mouw, maar spreekt de taal van een nieuwe generatie ouders.

Maison Slash is het onlineplatform van Ingrid Renders en Anne Cornut, met 50.000 unieke lezers per maand, waar je alles leest over lifestyle in de wereld van gezinnen. Daarnaast is het ook het allereerste parentfriendly marketing & creative agency van de lage landen.

Ingrid Renders is mediamadam en storyteller in hart en nieren, met een verleden bij o.a. Eén, Ketnet en Bruzz.

Anne Cornut heeft een salesachtergrond en kent dankzij haar populaire familieblog, www.mamavanvijf.be, de influencing-wereld op haar duimpje.

Hardcover; 176 pagina’s.