Twee jaar na het succesvolle ‘Sacco en Vanzetti’  ook gebracht in openlucht aan het Donkmeer, kunnen wij u binnenkort laten genieten van de succesvolle musical KISS ME KATE. Het stuk speelt zich af de jaren vijftig in Baltimore. De muziek, die in der tijd geschreven werd door Cole Porter, wordt met alle respect  behouden.

In de cast vinden wij vele bekende namen terug:

Jan Schepens
Fred Graham / Petruchio

Goele De Raedt
Lilli Vanessi / Kate

Michiel De Meyer
Bill Calhoun / Lucentio

Line Ellegiers
Lois Lane / Bianca

James Cooke & Bert Verbeke
Gangsterduo

 

 

 

 

 

Het verhaal

Lilli – alias de feeks – is de intriges meer dan beu. Ze dreigt ermee de show te verlaten. Maar daar steken twee bandieten en bedrieger Bill een stokje voor. Lukt de list en blijft Lilli? Ontdekt Fred de leugens van medespeler Bill? Kan er ooit nog liefde zijn tussen Fred en Lilli?

U ontdekt het allemaal in ‘Kiss me, Kate’. Een hilarische Broadway klassieker die meer dan 2000 voorstellingen lang te zien was in New York en Londen. Nu voor het eerst in Vlaanderen met een topcast aan het wondermooie Donkmeer. Wie dat zijn, verklappen we je nog niet helemaal. We houden er graag nog even de spanning in, en lichten nu eerste tipje van de sluier. In de hoofdrollen zie je o.a. Goele De Raedt, Line Ellegiers en Jan Schepens. Binnenkort gaat de sluier verder omhoog…

De speeldata zijn voorzien op 18, 19, 20, 21, 24, 25, 26, 27, 28 en 31 augustus en 1 en 2 september 2017 telkens om 21 uur

Praktisch info 

  • Openluchtscène op het Donkmeer langs het Alfred Nelenpad (wandelpad toegankelijk via Donklaan 123 en 163).
  • Tribune met overdekte, genummerde zitplaatsen
  • Voorbehouden plaatsen voor mindervaliden en partner (indien vermeld bij reservatie)
  • Ruime parkeermogelijkheden
  • Gratis rolstoelbegeleiding van en naar hoofdingangen

Tickets 

RANG 1        40 euro per persoon
RANG 2        38 euro per persoon
PREMIUM  65 euro per persoon
(incl. 3 drankvouchers per persoon & 1 programma per 2 personen)

Per bestelling worden bijkomend 3 euro administratiekosten aangerekend.
Prijzen zijn inclusief btw.

Ticketsverkoop 

Particuliere reservaties vanaf 15 maart 2017 via:

HET CREATIEVE TEAM

Cole Porter ( 1891-1964)

Muziek en liedteksten

Cole Porter studeerde aanvankelijk rechten aan de Harvard Law School, maar werd al spoedig leerling van de Harvard School of Music. Zijn beginjaren als componist liepen niet meteen over rozen, maar dat belette Porter niet om een leven vol pleziertjes en ‘parties’ te leiden. In 1928 haalde hij een eerste succes met de musical ‘Paris’. In het jaar daarop ging de volgende musical ‘Fifty million Frenchmen’ in première, waarin songs als ‘You do something to me’ een criticus deden schrijven dat de afstand tussen Porter en ‘the other boys in New York’ zo groot was dat er zelfs geen sprake kon zijn van een wedloop. Porters ster als componist van musicals, songs en filmmuziek steeg de jaren die volgden zo mogelijk nog meer. Tot het noodlot toesloeg. In 1937 viel hij van zijn paard, waardoor hij gehandicapt en met constante pijn verder moest. Dat alles belette Porter echter niet door te gaan met het schrijven. Aanvankelijk haalde hij niet het niveau van ervoor, maar in 1948 maakte hij een triomfantelijke comeback met zijn meest succesvolle musical Kiss Me, Kate. Hij won hiermee een Tony Award voor beste musical.

Dit verwerkt naar het boek van Samuel en Bella Spewack.
Nederlandse vertaling van Eddy Lambrechts.
De Regisseur
Tijl Dauwe
Na zijn studies Geschiedenis aan de Gentse Universiteit maakte Tijl zijn professionele debuut als acteur in ‘Kuifje en de Zonnetempel’ in 2001. Hij was te zien als Timon, Zazu en Ed in ‘The Lion King’ in Nederland (2004-2006) en was understudy Lumière, Lefou en D’Oncre in de Vlaamse productie van ‘Beauty and the Beast’ in 2007. Hij speelde mee in ‘Daens, de musical. In 2010 creëerde hij, samen met componist Joris Hermy, de muziektheatervoorstelling ‘Fräulein Julie’. Voor Uitgezonderd Theater schreef hij de voorstellingen ‘De Stelling van A’, ‘Schaakmat!’ en ‘LenNERD’ en de familiemusicals ‘Het ijskristal van Snowakije’, ‘Jaak en de Bonenstaak’ en ‘Arthur of hoe je koning kan worden’. Tijl werkt als regisseur en scenarist voor de theaterafdeling van Studio 100. Hij schreef en regisseerde verschillende shows voor o.a. ‘Piet Piraat’, ‘Mega Mindy’, ‘Ghost Rockers’, ‘Prinsessia’ en ‘Maya de Bij’. Hij vertaalde de scenario’s en regisseerde de dubbing voor de nieuwe tekenfilmreeks ‘Wickie de viking’. Hij werkte mee aan de spektakelmusical ’14-18’ en schreef en regisseerde ‘Wickie de musical’, ‘Kadanza T2gether’ en ‘Unidamu’.
Muzikale Leiding
Geert Baetens
Klarinettist-dirigent Geert Baetens studeerde klarinet aan het Koninklijk Muziekconservatorium van Antwerpen bij professor Walter Boeykens en verwierf er de eerste prijzen notenleer, klarinet en het getuigschrift pedagogie klarinet. Aan het Koninklijk Muziekconservatorium van Brussel studeerde hij kamermuziek en harmonie- en fanfaredirectie o.l.v. Jan Segers en Norbert Nozy. Hij behaalde er het pedagogisch getuigschrift samenspel en instrumentaal ensemble. Voor harmoniedirectie bekwaamde hij zich verder bij Jan Cober, voor orkestdirectie bij Avi Ostrovsky. In 2006 behaalde Geert het diploma ‘Meester in de Muziek’ aan het Koninklijk Vlaams Muziekconservatorium te Antwerpen met grote onderscheiding. Voor het onderdeel klarinet behaalde hij grootste onderscheiding. Hij is lesgever klarinet, saxofoon, instrumentaal ensemble, samenspel en harmonieorkest in de academies van Hamme en Dendermonde. Hij dirigeert meerdere symfonische en harmonieorkesten die onder zijn directie tot de top van België behoren. Zo werd hij met Dynamic Symphonic Band vice-wereldkampioen tijdens de World Music Contest te Kerkrade. Geert wordt regelmatig gevraagd als gastdirigent of muzikant. Hij was musical director voor Music Hall’s ‘Camelot’ en ‘Dans der Vampieren’. Met het Vlaams harmonieorkest creëerde hij de openluchtmusical ‘Zaad van Satan’ van Bert Appermont. Geert is sinds 2000 huisdirigent van Festivaria.
Scenografie
Marnik Baert
Marnik Baert is regisseur en ontwerper. Hij studeerde scenografie aan de  koninklijke academie in Gent en kostuumontwerp aan de academie in  Antwerpen, waar hij zijn meesterdiploma behaalde. Van 1980 tot 1997 was hij verbonden aan gerenommeerde theaterhuizen als Arena, Arca & NTG waar hij als scenograaf en kostuumontwerper werkte. In 1997 verliet hij de vaste job, en werd freelance ontwerper. Datzelfde jaar vroeg Frank Van Laecke hem om de scenografie te bedenken voor de opera La Bohème in Vorst Nationaal. Nadien volgden nog een hele reeks producties: Nabucco, La Traviata,  Carmen, Don Pasquale, Maria de Buones Aires, Camelot,… Voor Music Hall ontwierp hij decors en kostuums voor musicals als Peter Pan, Alladin en Suske & Wiske. Sinds 2001 is hij docent aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten van Antwerpen waar hij Theaterkostuumontwerp onderwijst. In zijn vrije tijd trekt Marnik zich terug in zijn atelier, waar hij tekent en schildert. Zijn werk wordt tentoongesteld in diverse culturele centra. Voor Festivaria maakte hij ook het decorontwerp voor de musicals Annie, Camelot en My Fair Lady.