Als creatieve ondernemer de startersfase voorbij? Dan worstel je nu vast met nieuwe vragen en uitdagingen, zeker ook op vlak van marketing en communicatie. Past je oorspronkelijke branding nog bij wat je nu doet? Hoe professionaliseer je je communicatie verder? Op welke nieuwe evoluties speel je best in om de boot niet te missen? Speciaal voor jou organiseren we op donderdag 30 maart een Expertendag Marketing & Communicatie. Bedoeling: naar huis gaan met frisse inzichten, bruikbare tips en nuttige contacten. Er zit een heel arsenaal aan communicatie- en marketingspecialisten klaar om al je vragen in een persoonlijk gesprek te tackelen. Tussendoor kan je in kleine sofahoeken van gedachten wisselen met straffe ondernemers en andere gasten met een boeiend verhaal.  ’s Middags schuiven we allemaal samen aan voor de broodjeslunch.
Wie met prangende vragen zit, kan zich inschrijven voor 1-op-1 advies met een expert. Er zijn experts rond communicatieplanning, pr, influencer marketing, (re)branding, strategie, website, sociale media, nieuwsbrieven en community building. Je kiest zelf of je in de voor- of namiddag komt en bij welke sprekers je tussendoor graag in een klein groepje op de sofa plaatsneemt. Voorwaarde voor inschrijving: een ondernemingsnummer hebben en minstens 2 jaar actief zijn.
Sofasprekers
Voormiddag:
An Bogaerts, design en lifestyle journaliste, verklapt hoe je onweerstaanbaar wordt voor een journalist.
Kim Castro, zaakvoerder van Tuxedocat en social media manager bij de NMBS, is gespecialiseerd in reputatiemanagement en customer care. Hij vertelt hoe je best kan omgaan met kritiek op sociale media.
Jeroen Lemaitre van Animaux Speciaux is taxidermist. Hij slaagt erin om een echt nicheproduct: kunst met opgezette dieren en insecten, breed in de markt te zetten
Peter Decuypere, auteur en founding father van I love Techno en Fuse, geeft een frisse en gedurfde kijk op event marketing. Zijn aanpak kent veel bijval, ook ver buiten de eventsector.
Namiddag:
Illustrator Eva Mouton weet als geen ander haar persoonlijkheid en werk door te trekken in haar communicatie. Bovendien beheerst ze ook de kunst van het communiceren via samenwerkingen.
Debby Wilmsen is pr-verantwoordelijke van ondermeer Tomorrowland, Cirque du Soleil en Mijn Pop-up Restaurant en weet alles over storytelling.
Bert Pieters van creatief bureau DIFT houdt van merken, maar niet van bla-bla. Hij geeft tips voor een stevige hands-on communicatie: open, rap en heel erg tailor-made.
Strateeg Karin De Bruyn staat stil bij de impact van sociale en culturele trends op je merkpositionering. Daar ligt immers veel meer potentieel dan bij het blindelings mee huppelen met technologische innovatie.
Datum
30 maart om 10:00
Locatie
Art Nouveau Zaal Horta
Hopland 2, 2000 Antwerpen, België
gratis