Bepaal in 3 online workshops je volgende stappen
Uitdagende tijden vragen om creatieve oplossingen. De coronacrisis dwingt ons allen om na te denken over ons verdienmodel, want het nieuwe normaal ziet er helemaal anders uit. Wat vroeger werkte staat vandaag vaak op losse schroeven.
Als dienstverlener in de creatieve sector is dit het moment om je kansen in kaart te brengen en werk te maken van een future proof strategie. Flanders DC werkte een snel traject uit om aan de (door)groei van jouw onderneming te werken. In drie online workshops helpen we jou om concreet de volgende stappen voor jouw onderneming uit te tekenen en tot actie over te gaan.

Voor wie?
Het traject is op maat van eenmanszaken of kleine ondernemingen die creatieve diensten verlenen (bvb. grafische vormgevers, designers, copywriters, communicatieprofessionals, illustratoren, …) en die hun business model nog willen versterken en/of nog kansen laten liggen op digitaal vlak. Ben je op zoek naar nieuwe manieren om je omzet uit te bouwen, zowel B2C als B2B, dan is dit voor jou. We beperken de groep tot maximum 10 deelnemers dus stel je snel kandidaat.

Hoe?
In dit online traject gebruiken we design thinking-technieken, aangevuld met inspiratie uit best practices, om in kleine groep op zoek te gaan naar opportuniteiten in het post-coronatijdperk. Dit kunnen zowel digitale als andere ideeën zijn.
De drie interactieve sessies worden gefaciliteerd door adviseurs van Flanders DC. We ontwikkelen een programma op maat van jullie uitdagingen. Je zal uitgedaagd worden om actief deel te nemen, snel ideeën te bedenken en uit te werken. Na afloop van de sessies heb je een concreet actieplan om nieuwe en/of additionele omzet te helpen genereren.

100% digitaal en interactief
Het traject verloopt volledig digitaal, via eenvoudige interactieve tools waarbij we enerzijds plenair een aantal topics kunnen bespreken, maar waar de deelnemers ook elk in hun eigen zone aan de slag kunnen gaan met ideeën, concepten en bedenkingen. We gaan daarbij ook expliciet op zoek naar kennisuitwisseling en het inzetten van elkaars netwerk.

Programma
Voorafgaand: intake bevraging
Vrijdag 30/10 van 9u30-12u – Online workshop 1: The new normal – jouw context in het COVID-19 tijdperk ?
Vrijdag 20/11 van 9u30-12u – Online workshop 2: Ideeën genereren en concretiseren tot 3 pistes ?
Vrijdag 4/12 van 9u30-12u – Online workshop 3: Verdienmodel, go-to-market strategie & actieplan ?
Datum met de groep te bepalen: terugkomsessie na enkele maanden

Ter info
Als er meer interesse is dan beschikbare plaatsen, zullen we een selectie maken in functie van voldoende sectordiversiteit, om optimale kruisbestuiving mogelijk te maken. Uiterlijk op 9 oktober ontvang je een bevestiging van deelname. Als een inschrijver uiteindelijk toch niet weerhouden wordt, ontvangt die uiteraard een volledige refund.

Foto: www.flandersdc.be