Accel Computer Service met hoofdzetel in Edegem riep enige tijd terug een Network Operations Center (NOC) in het leven. Dit is een team specialisten die de monitoring en alarmen preventief opvolgen en zo nodig meteen actie ondernemen. Op die manier worden ernstige storingen aan de IT-infrastructuur in de bedrijven voorkomen. Het is maar één van de initiatieven die er toe leiden dat Accel nu al voor het 5de jaar op rij stijgende resultaten neerzet in een grote klantentevredenheidsenquête.
Het IT-bedrijf peilde bij alle klanten naar de algemene tevredenheid. Dit gebeurde door met een score van 0 tot 10 aan te geven hoe tevreden ze zijn over de dienstverlening van Accel en in welke mate ze Accel bij hun zakelijke contacten zouden aanbevelen. Dit leverde een Net Promotor Score (NPS) van 46 op voor 2018, wat een meer dan uitstekend resultaat is. Sinds het bedrijf met de klantentevredenheidsenquête van start ging in 2014, bleven de resultaten jaar na jaar sterk stijgen.

Klantgericht werken

“In alles proberen wij klantgericht te werken. Dat weerspiegelt zich in de manier waarop telefonische oproepen worden beantwoord, hoe vragen van klanten worden geregistreerd en op welke manier de communicatie verloopt. Van de klant wordt bovendien een technisch dossier bijgehouden waarin alle technische informatie van de IT-omgeving gedocumenteerd zit. In onze sector is het belangrijk continu te leren en up to date te blijven Het komt er op aan de technische informatie die we in huis hebben, feilloos af te stemmen op de informatie van de klant.”, legt zaakvoerder Marc De Swaef uit.

“Wij zetten dan ook sterk in op de training van onze mensen. Op die manier doorlopen ze meestal een langer traject binnen het bedrijf. Ook de bedrijfscultuur is belangrijk en daarom dragen we ook zorg voor onze medewerkers. Om Richard Branson te citeren: gelukkige medewerkers zorgen voor gelukkige klanten. Daar geloof ik zelf heel sterk in.”

Nieuwe medewerkers

Accel heeft net geen 50 medewerkers in dienst. Het IT-bedrijf heeft als managed service provider enkele honderden kmo’s in Antwerpen, de Kempen en Limburg als klant. Nieuwe medewerkers, bij voorkeur met enige ervaring, zijn nog altijd welkom. Naast de hoofdzetel in Edegem heeft Accel ook nog vestigingen in Herentals en Minderhout. Naar de toekomst toe blijft het IT-bedrijf de mogelijkheid van nieuwe overnames opvolgen in functie van de interessante locaties die er dan bijkomen. Accel is al enige tijd ISO9001-gecertificeerd. Tegen eind 2019 hoopt het bedrijf ook het ISO27001-label te behalen dat vooral focust op informatiebeveiliging.

Meer informatie: www.accel.be

Foto’s: Lutgard Heyvaerts