Natura Cosméticos SA, Braziliaanse koploper in de cosmetische industrie, kondigt aan dat het de overname van The Body Shop van L’Oréal heeft voltooid na het verkrijgen van de benodigde goedkeuring van relevante mededingingsautoriteiten.
Met de overname van The Body Shop, zet Natura een nieuwe stap om zichzelf tot een global, multibrand en multichannel cosmeticaconcern te vormen waarin 3 sterke merken samenkomen – Natura, The Body Shop en Aesop – die zich inzetten voor ethische ondernemen, duurzaamheid en het maken van een positieve maatschappelijke bijdrage. De voorlopige overeenkomst was aangekondigd op 9 juni.
De overname zal leiden tot een groep met een brede geografische aanwezigheid in belangrijke markten. De 3 merken zijn samen actief in 69 landen met meer dan 17,000 medewerkers, 3,200 winkels, een sterk network van franchisers en een sales force van 1.8 milljoen onafhankelijke sales medewerkers en een uitgebreide product portfolio met een breed scala aan categorieën.
Guilherme Leal, co-chairman van de Board of Directors van Natura: “We zijn verheugd om The Body Shop te mogen verwelkomen bij de Natura group. Deze samenwerkingen zorgt voor een combinatie van bedrijven die een gemeenschappelijk doel hebben dat verder gaat dan alleen ondernemen. Een nieuwe positieve kracht van verandering wordt vormgegeven.”