“Content creatie is als een religie”, dat zei Nuseir Yassin, creator van NAS Daily, gisteren bij Karel de Grote Hogeschool (KdG). “Een praktiserende moslim bidt vijf keer per dag. Om dat je hele leven vol te houden moet je doorspekt zijn van toewijding en zelfopoffering. Diezelfde toewijding moet je als content creator voor je kanaal hebben.”

Nusseir Yassin of NAS Daily is een internationale influencer en storyteller met +43 miljoen volgers over de hele wereld. Zijn LinkedIn intro luidt: My real name is Nuseir. I grew up as a Palestinian-Israeli. Hated it. Went to Harvard. Graduated. Got a job. Hated it. Started making videos. Loved it.
 
In 2016 zei Yassin zijn goedbetaalde baan op, kocht een camera en vliegticket, en besloot fulltime de wereld rond te reizen. Hij beloofde om 1000 dagen lang elke dag één video van één minuut te maken. De meeste van zijn one-minute-video’s documenteren zijn reizen en ervaringen tijdens zijn wereldreizen. In januari 2019 postte Yassin zijn 1000ste video op de Nas Daily Facebook-pagina, de afsluiting van de uitdaging die begon toen hij net begon als content creator.

Mexicaanse marketing-docente aan de Bachelor of International Business Management, Carolina Arredondo, kon deze internationale influencer en storyteller na maanden onderhandelen strikken om gratis en voor niks zijn ultieme tips en tricks te delen met de KdG-studenten.

Hij vertelde er uitgebreid over het heden en de toekomst van content creatie en gaf de studenten bruikbare tips, die erg gesmaakt werden door de studenten. Hij sloot af met zijn visie op de toekomst van content creatie. Volgens hem zal die in de toekomst veel meeslepender en allesomvattend zijn. Creëren zit in het DNA van de mens en in de publieke sector zal je meer impact hebben dan in de private sector. “We moeten onze liefde voor creatie gebruiken om regeringen te helpen om beter te communiceren en betere projecten op te zetten.”