In de nieuwe Hypermarkt Carrefour van Zemst krijgen de klanten een unieke winkelervaring, een ruime waaier producten, verschillende afdelingen met bediening en een indeling volgens het ‘shop in the shop’-principe. Bovendien zijn er veel digitale toepassingen die ten dienste staan van de klant en besteedt Carrefour er volop aandacht aan het milieu. Na de Hypermarkt Carrefour van Mons Les Grands Prés (die de deuren opende begin december 2015) en de nieuwe winkel in Koksijde (open sinds mei 2016) is dit de derde vestiging die dit unieke winkelconcept volgt.

Tussen 2010 en 2014 werkte Carrefour België de transformatie van haar 44 Hypermarkten Carrefour af. Nadien ging de winkelketen op dat elan door, door aan de verdere modernisering van haar Hypermarkten Carrefour te werken: winkels met een ongeziene winkelervaring, die volledig afgestemd zijn op de behoeften van de klant en waar hij een echte winkelbeleving ontdekt. Het resultaat kon men in december 2015 ontdekken in de Hypermarkt Carrefour van Mons Les Grands Prés dat sindsdien lovende kritieken uit binnen- en buitenland krijgt en tal van prijzen won, en sinds mei 2016 ook in Koksijde.

Het resultaat van 16 maanden transformatiewerken
In januari 2016 gingen de grote verbouwingswerken in Zemst van start. De winkeloppervlakte werd uitgebreid met 2.000 m², waardoor de klant voortaan kan winkelen op 8.500 m². Ook het bestaande deel van het gebouw werd volledig onder handen genomen, waarbij veel aandacht besteed werd aan ecologie.
De klant heeft niet langer het gevoel in een hypermarkt rond te lopen, maar lijkt hij van de ene naar de andere gespecialiseerde winkel te gaan. Carrefour groepeerde hiervoor haar producten anders; zeg maar logischer voor de klant. Alle artikelen staan er per thema ingedeeld. In de visafdeling vindt men voortaan niet alleen de bedieningstoog met de verse vis, maar ook de zuurwaren en visconserven die vroeger tussen de conserven stonden. Elke productgroep of wereld beschikt over zijn eigen eenvoudige, moderne meubelen, en voor de inrichting zijn uitsluitend edele materialen (hout, baksteen) gebruikt. Verder zijn de afdelingen multimedia en home aanzienlijk uitgebreid.