Op de MICEPARTY18, de editie 2018 van de jaarlijkse feestelijke bijeenkomst van de professionals uit de evenementen- en meetingsector, die donderdag, 1 maart, plaatsvond in de Event Lounge te Brussel, werd de uiteindelijke opbrengst van de fundraiser voor het kankeronderzoek MICELLORCA18 aan de Stichting Tegen Kanker overgedragen. Initiatiefnemer Erik Wood, CEO van Eventonline, kon, niet zonder trots, een cheque voor een waarde van € 43.770,00 aan de Stichting overhandigen.

In 2014 kreeg Erik Wood het nieuws te horen dat bij hem kanker was vastgesteld.  Dankzij de steun van z’n entourage, professionele zorg en de eigen vechtlust, overwon Erik de ziekte en is hij genezen. Vanaf dan was het promoten van een gezonde en sportieve levensstijl een nieuwe roeping. Hij was bovendien een bezeten fietser en een liefhebber van de wielersport. In 2017 organiseerde hij op het Spaanse eiland z’n eerste Micellorca, als een fietsvierdaagse voor professionals uit de eventbusiness. Dit jaar werd dat initiatief uitgebreid met een fondseninzameling ten bate van het kankeronderzoek. Bovendien betrok Erik ex wereldkampioen Sven Nys in het initiatief. Van 20 t/m 24 februari fietste een peloton van 22 fietsfanaten onder leiding van Erik en Sven vier dagen door het mooie Mallorca. Naast het sportieve en het vriendschappelijke luik was het de gedurfde bedoeling van € 20.000,00 te verzamelen voor de strijd tegen de vreselijke ziekte. Dat bedrag moest er komen via de inbreng van de deelnemende fietsers en sponsoring uit de sector. Op het einde van de sportieve reis stond er al € 30.000,00 op de teller.

Donderdag konden tijdens de #miceparty18 nog gelden toegezegd worden voor de actie. Uiteindelijk stopte de teller op het ongelooflijke bedrag van € 43.770,00, bedrag dat meteen ook werd ingevuld op de grote cheque die Erik Wood aan de Stichting kon overhandigen.

De #miceparty is een geesteskind en jaarlijks initiatief van ‘Men of M.I.C.E.’ Erik Wood en Olivier Wauters, het dynamische duo achter de platformen Eventonline & Venues Online en het volledig digitale ‘MICE Magazine’. Het uitgangspunt was om professionals van meetings, incentives, congresses en events, die het hele jaar door in de weer zijn om voor hun klanten kwaliteitsvolte events te creëren ook eens even de kans te bieden om zelf te genieten van een professioneel MICE-event. Voor de editie 2018 verzamelden meer dan 900 deelnemers in de Event Lounge aan de Generaal Wahislaan in Brussel. Voor een feestje dat na middernacht nog wel even doorging.

Foto’s: Eventphotographersunited / Fred Int Panis