Vier leerlingen uit het laatste jaar van het Heilig-Hartcollege in Heist-op-den-Berg zijn een samenwerking gestart met de legendarische Hnita Jazz Club, gevestigd in de Hnita-Hoeve aan de Lostraat in Heist-op-den-Berg. Sinds september 2020 werken ze als eindwerk een plan uit om de geschiedenis en toekomst Hnita Jazz Club kenbaar te maken bij de jongere generatie, vooral via sociale media.

Voor het eerst werd het concept ‘minionderneming’ als geïntegreerde proef voor de 6de-jaars opleiding Handel van het Heilig-Hartcollege, vervangen door een traject binnen een bestaande organisatie. Naast de Hnita Jazz Club nemen ook Duurzame Heistenaars en Heide Atelier deel aan die vernieuwende samenwerking.

Lauren Grant, Diandra Docx, Cédric Roclée en Naima Creemers zetten zich de komende weken voor hun geïntegreerde proef in om de campagne ‘Eerst de balken, dan de noten’ te verspreiden onder hun eigen generatie via de sociale media van de Hnita Jazz Club. Als voorbereiding leerden ze de Hnita Jazz Club als onderneming kennen, maakten kennis met de geschiedenis en hebben ze de onderneming ook financieel doorgelicht.

Vanaf vandaag wordt hun project wel heel concreet: aan de hand van een communicatieplan dat ze samen hebben opgesteld, zullen ze de giftencampagne ‘Eerst de balken, dan de noten’ ondersteunen via frisse en toegankelijke communicatie op Instagram en Facebook. Zo maken ze meteen de geschiedenis en de toekomst van de unieke Jazz Club kenbaar bij hun eigen generatie.

De vier leerlingen waren meteen onder de indruk van de legendarische geschiedenis van de Hnita Jazz Club maar zien in dit project evenzeer een mooie uitdaging voor hun eindwerk.

Hnita Jazz Club


https://www.instagram.com/hnitajazzclub/
https://www.facebook.com/hnitajazzclub

Foto: www.heilig-hartcollege.be