Ons nieuwe logo blijft trouw aan de rijke ITG-geschiedenis, maar sluit visueel aan bij onze toekomstambities.
De esculaap en de palmboom, geneeskunde en de tropen, zijn onlosmakelijk verbonden met het Antwerpse Instituut voor Tropische Geneeskunde (ITG). Het ITG stelt vandaag een nieuw logo voor dat trouw blijft aan zijn rijke geschiedenis, maar visueel aansluit bij zijn ambities voor de toekomst.
Het ITG bouwt al meer dan 110 jaar aan gezondheid in het Zuiden en hier bij ons. We leven en werken vandaag in een wereld waarin mensen, goederen en gezondheidsproblematiek over landsgrenzen heen reiken; waarin noord niet altijd rijk en zuid niet per definitie arm is; en waarin de behoeften van onderzoekers, studenten en patiënten veranderen. ITG-Directeur prof. Bruno Gryseels: “Het Instituut voor Tropische Geneeskunde zet daarom in op het verleggen van wetenschappelijke grenzen en het omzetten van kennis in de praktijk, samen met onze partners in het Zuiden.”
Met de inhoud verandert ook de vorm, niet het minst via digitale kennisoverdracht en communicatie. Deze platformen zijn de natuurlijke habitat voor het nieuwe logo, met een moderne stilering en een duidelijk leesbare tekst. Het nieuwe logo is slechts het vierde volledig nieuwe ITG-logo sinds 1933. Het derde logo dat in 1981 werd geïntroduceerd kende in de loop der jaren wel enkele varianten.
Ons opgefriste logo vindt u om te beginnen in onze grondig vernieuwde website www.itg.be. Deze nieuwe site zal uitgroeien tot de spil in onze digitale contacten met studenten, onderzoekers, patiënten, beleidsmakers en het grote publiek. Met deze nieuwe website en onze sociale media kanalen willen we onze passie voor tropische ziekten en de wereldwijde gezondheidszorg op u overbrengen. Het nieuwe logo, dat door Kandesign werd ontworpen, zal stapsgewijs ook voor gedrukte documenten in gebruik genomen worden.
De sociale kanalen van het ITG:
o    Twitter: @ITMAntwerp (EN) / TropischITG (NL)
o    Facebook: ITGITMAntwerp