Het Brugs stadsbestuur heeft het jaarverslag 2020 van de Intergemeentelijke Onroerenderfgoeddienst Brugge en Ommeland Raakvlak ontvangen.

Voorzitter van Raakvlak, Pascal Ennaert: “2020 was het jaar van de ontsmettingsalcohol, de afgelaste activiteiten en thuiswerken, maar toch was het geen verloren jaar voor Raakvlak. In het jaarverslag staat een overzicht van onze activiteiten op het vlak van archeologie, bouwkundig en landschappelijk erfgoed, het depot en publiekswerking.”

Schepen van Cultuur, Nico Blontrock: “Dit jaarverslag is een grote aanrader voor iedereen met een hart voor erfgoed! Je ontdekt er alles over het leeghalen van het voormalige archeologiemuseum, de opgravingen van Raakvlak – waaronder die van het Stedelijk Conservatorium – en je leest er ook een interview met mezelf en de nieuwe stadsarcheoloog.”

Alles wat Raakvlak in dit rare jaar gedaan heeft, kan je vanaf nu lezen in het jaarverslag. Het jaaroverzicht is te downloaden via de website van Raakvlak: https://raakvlak.be/2021/03/27/jaarverslag-2020/.

Foto: www.raakvlak.be