Levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs. Wie ligt daar nog wakker van, zou je kunnen denken? De secularisering vond al ruim ingang, toch? Het onderwijs ligt daar wakker van! Verschillende koepels zijn immers de zoektocht gestart naar de invulling en de plaats van levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs. Waar het Gemeenschapsonderwijs (GO!) heel recent pleit voor één uur levensbeschouwelijke vakken per week, reageren bisschoppen dat rooms-katholieke godsdienst een prominente plaats moet blijven krijgen. Het debat is begonnen.
 
Ook ouders en jongeren liggen er wakker van! Zij dienen immers een levensbeschouwelijke keuze te maken. Jongeren geven het belang aan van vakken die hun levensbeschouwelijke zoektocht ondersteunen, net in een geseculariseerde maatschappij. Tot op vandaag wordt steeds zwart-wit over de levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs gediscussieerd. 
 
Deze studiedag pakt het anders aan. Ze wil vanuit de levensbeschouwingen zelf een antwoord bieden op de vraag naar de plaats en betekenis van levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs.
 
Bekijk het volledige programma van de studiedag www.hogent.be.
 
INFO EN INSCHRIJVINGEN
Donderdag 9 mei 2019, 9.30 tot 16.30 uur
Lezing in gebouw UGent, Campus Ledeganck,
K.L. Ledeganckstraat 35, 9000 Gent
Inschrijven kan via www.humanistischverbond.be