Proeven van een Instagram-waardige Freddie Shake mét snor. Of via exclusieve Mercury-merchandising de wereldwijde strijd tegen hiv en aids steunen. Hard Rock Cafe Antwerpen organiseert van 5 tot 12 september ‘Freddie for a Week’, met tal van evenementen. Ook het Vlaams expertisecentrum Sensoa neemt deel aan de actieweek. Naar jaarlijkse gewoonte zet Hard Rock Cafe International het Queen-boegbeeld in de kijker. Op 5 september zou de legendarische rockster 73 zijn geworden.

Milkshakefans zetten zich schrap, want van donderdag 5 tot 12 september serveert Hard Rock Cafe Antwerpen tijdelijk de Freddie Shake. Lees: bourbon en donkere rum, gecombineerd met vanille-ijs en donkerechocoladesaus, afgewerkt met slagroom van witte chocolade én een iconische browniesnor. Hard Rock Cafe Antwerpen brengt ook een niet-alcoholische versie uit, zodat alle fans kunnen genieten ter ere van Freddie Mercury. 
 
Tijdens ‘Freddie for a Week’ kunnen fans ook exclusieve merchandising ontdekken, zoals een limited edition T-shirt of een pin met frontman Freddie op het podium. De opbrengst gaat integraal naar de Mercury Phoenix Trust, het goede doel dat Queen-bandleden Brian May en Roger Taylor samen met manager Jim Beach oprichtten om de wereldwijde strijd tegen hiv en aids te steunen. 

Wouter De Clerck, General Manager bij Hard Rock Cafe Antwerpen: “We kijken ernaar uit om legende Freddie Mercury als zanger, songwriter en platenproducent te eren met ‘Freddie for a Week’. Een hele week krijgen fans de kans om naar het café te komen en het iconische leven en de muziek van Freddie Mercury met ons te vieren, terwijl ze daarbij The Mercury Phoenix Trust ondersteunen.”

Ook Sensoa steunt deze actieweek en deelt naast de bekende rode lintjes ook gratis condooms uit. Patrick Reyntiens, ervaringsdeskundige hiv bij Sensoa Positief: “Sensoa blijft inzetten op de beproefde methodes: de combinatie van sensibiliseren over veilig vrijen, distributie van condooms en makkelijker testen op hiv. Met de hivtesten slagen we erin om diagnoses vroegtijdig vast te stellen, waardoor de behandeling snel kan worden opgestart. Deze combinatiepreventie werkt, dat zien we in de daling van de nieuwe diagnoses in België. Tof dat Hard Rock Cafe Antwerpen de thematiek mee in de kijker zet.”

Voor meer info over Sensoa: https://www.sensoa.be/

Foto’s: www.hardrock.com & www.shop.hardrock.com.